Pondělí 21. října: Kometa Tsuchinshan-ATLAS slábne a je na hranici viditelnosti bez dalekohledu i na tmavé, světlem nerušené obloze. Pokud si chcete pohled na kometu skutečně užít, musíte utéct z města a vzít si na pomoc triedr nebo jiný malý dalekohled. Nenechte se přitom zmást vytuněnými fotografiemi. Kde ji vlastně hledat? Na bezoblačném nebi od cca 19 do cca 20.30 nad západním obzorem. Přijít také může za námi do parku vedle hvězdárny, kde jsou za jasného počasí připraveny dalekohledy s velkým zorným polem.

Svatby

V prostorách Hvězdárny a planetária Brno je možné uspořádat svatební obřad. Termín pro tuto slavnostní událost je vyhrazený na sobotu v čase od 11:30 do 13:00. Touto dobou se nekonají žádná veřejná představení, budovu hvězdárny lze proto pro návštěvníky zcela uzavřít a její prostory poskytnout výhradně svatebčanům. Optimální čas začátku obřadu je tedy 12:00.

Sazba za 1 svatební obřad v délce 1,5 hodiny činí 6 050 Kč (5 000 Kč bez 21% DPH). Cena zahrnuje pronájem určených prostor hvězdárny a základní obsluhu audiovizuálního systému velkého planetária (digitária). Fakturu pro uskutečnění platby zasíláme nejdříve 1 měsíc před konáním obřadu, akceptujeme pouze platbu převodem z bankovního účtu.

Kliknutím zobrazíte ukázkové fotografie

Úkony spojené se svatebním obřadem si zařizují sami budoucí novomanželé. Hvězdárna a planetárium Brno nezajišťuje služby oddávajícího, výzdobu ani případné občerstvení. Přípustné je pouze drobné pohoštění (koláčky, voda, přípitek) na stolečcích ve foyer, tedy mimo prostor digitária. V budově nelze pořádat svatební hostinu ani žádnou formu následného svatebního rautu.

Uvnitř budovy ani před ní není dovoleno házení rýže, rozbíjení talíře či provádění podobných svatebních zvyků. V budově je zakázána přítomnost zvířat, s výjimkou asistenčních psů.

Kliknutím zobrazíte ukázkové fotografie

A jak u nás probíhají svatební přípravy? Po domluvě zrealizujeme první setkání spojené s obhlídkou hvězdárny a podrobnou ukázkou možností digitária (využití světla, barev, fulldome projekcí, hudby; použít lze i vaše vlastní video, eventuálně vám můžeme promítnout fulldome astronomický pořad). Poradíme vám, kde nejlépe u nás pořídit originální svatební fotografie. Pokud už máte svého svatebního fotografa, doporučujeme ho vzít na schůzku s sebou (kvůli specifickým světelným podmínkám v digitáriu). Probereme vše potřebné. Cca měsíc až 14 dní před obřadem lze případně domluvit další setkání, při kterém sestavíme a potvrdíme konkrétní scénář svatby a doladíme detaily. Po domluvě závazného termínu obřadu podepíšeme vzájemně smlouvu.

Máte-li zájem uspořádat svatební obřad s využitím jedinečných prostor a možností Hvězdárny a planetária Brno, kontaktujte prosím naše programové oddělení prostřednictvím e-mailu svatby@hvezdarna.cz.