Pondělí 21. října: Kometa Tsuchinshan-ATLAS slábne a je na hranici viditelnosti bez dalekohledu i na tmavé, světlem nerušené obloze. Pokud si chcete pohled na kometu skutečně užít, musíte utéct z města a vzít si na pomoc triedr nebo jiný malý dalekohled. Nenechte se přitom zmást vytuněnými fotografiemi. Kde ji vlastně hledat? Na bezoblačném nebi od cca 19 do cca 20.30 nad západním obzorem. Přijít také může za námi do parku vedle hvězdárny, kde jsou za jasného počasí připraveny dalekohledy s velkým zorným polem.

V noci je všechno možné

V úterý 6. prosince od 18.00 do 21.00 proběhne na Hvězdárně a planetáriu Brno vánoční speciál Husa klubu s diskusí, filmem, Betlémským světlem a pozorováním noční oblohy. Přijďte si vychutnat brněnskou hvězdnou noční oblohu. Přejeme vám krásný a inspirativní advent.

hosté:
Pavel Suchan, Astronomický ústav AV ČR
Zdeněk Mikulášek, Přírodovědecká fakulta MU
Jiří Dušek, Hvězdárna a planetárium Brno
filmová esej Půlnoc Kláry Tasovské
Jan Svoboda a JUNÁK, Betlémské světlo
Milena Flodrová, historička

moderuje:
Petra Polzerová, Český rozhlas Brno

Žijeme Brnem, aby námi mohlo ožít, mohlo se radovat z našeho každodenního zájmu, z naší energie, starostlivosti a péče, kterou mu věnujeme. Máme chuť a odvahu otevřeně přemýšlet a diskutovat o potřebách a rozvoji našeho města a měnit ho k lepšímu. Žijeme Brnem, aby bylo významnou evropskou metropolí, rušnou křižovatkou kultur, tradic, myšlenek, inspirativním a tvůrčím prostředím. Žijeme Brnem, aby bylo co nejpříjemnějším domovem pro naše děti a jejich děti. Žijeme Brnem a jsme na ně pyšní!

Vstup volný. Změna programu vyhrazena.

Stránky Husa klubu http://www.husaklub.cz/