Svatby

V prostorách Hvězdárny a planetária Brno je možné uspořádat svatební obřad. Termín pro tuto slavnostní událost je vyhrazený na sobotu v čase od 11:30 do 13:00. Touto dobou se nekonají žádná veřejná představení, budovu hvězdárny lze proto pro návštěvníky zcela uzavřít a její prostory poskytnout výhradně svatebčanům. Optimální čas začátku obřadu je tedy 12:00.

Sazba za 1 svatební obřad v délce 1,5 hodiny činí 6 050 Kč (5 000 Kč bez 21% DPH). Cena zahrnuje pronájem určených prostor hvězdárny a základní obsluhu audiovizuálního systému velkého planetária (digitária). Fakturu pro uskutečnění platby zasíláme nejdříve 1 měsíc před konáním obřadu, akceptujeme pouze platbu převodem z bankovního účtu.

Kliknutím zobrazíte ukázkové fotografie

Úkony spojené se svatebním obřadem si zařizují sami budoucí novomanželé. Hvězdárna a planetárium Brno nezajišťuje služby oddávajícího, výzdobu ani případné občerstvení. Přípustné je pouze drobné pohoštění (koláčky, voda, přípitek) na stolečcích ve foyer, tedy mimo prostor digitária. V budově nelze pořádat svatební hostinu ani žádnou formu následného svatebního rautu.

Uvnitř budovy ani před ní není dovoleno házení rýže, rozbíjení talíře či provádění podobných svatebních zvyků. V budově je zakázána přítomnost zvířat, s výjimkou asistenčních psů.

Kliknutím zobrazíte ukázkové fotografie

A jak u nás probíhají svatební přípravy? Po domluvě zrealizujeme první setkání spojené s obhlídkou hvězdárny a podrobnou ukázkou možností digitária (využití světla, barev, fulldome projekcí, hudby; použít lze i vaše vlastní video, eventuálně vám můžeme promítnout fulldome astronomický pořad). Poradíme vám, kde nejlépe u nás pořídit originální svatební fotografie. Pokud už máte svého svatebního fotografa, doporučujeme ho vzít na schůzku s sebou (kvůli specifickým světelným podmínkám v digitáriu). Probereme vše potřebné. Cca měsíc až 14 dní před obřadem lze případně domluvit další setkání, při kterém sestavíme a potvrdíme konkrétní scénář svatby a doladíme detaily. Po domluvě závazného termínu obřadu podepíšeme vzájemně smlouvu.

Máte-li zájem uspořádat svatební obřad s využitím jedinečných prostor a možností Hvězdárny a planetária Brno, kontaktujte prosím naše programové oddělení prostřednictvím e-mailu svatby@hvezdarna.cz.