Jsme v provozu! Ptáte se na podmínky návštěvy? Při vstupu do sálu digitária budete požádáni o předložení QR kódu či jiného dokumentu o očkování nebo o prodělání. Výjimkou jsou děti do 12 let, ty nepotřebují žádný test. Ve věku od 12 do 18 let akceptujeme test. Všichni se musí během projekce chránit respirátorem (do 12 let rouškou). Školní výpravy mají jiný režim. Moc děkujeme za pochopení.

Život stromů

Hvězdárna uvádí úžasné dobrodružství malých broučků, kteří se spolu s dětskými diváky brněnského planetária vydají za jednou z velkých záhad přírody.

Hvězdárna a planetárium Brno se snaží uvádět představení na pomezí mnoha přírodovědných oborů. A nejen to, snažíme se jít ještě dál. Život stromů seznamuje malé diváky s významem stromů. Odkud získávají svoji potravu? Jak rostou? Jak pijí vodu? A jaký mají vliv na život na naší planetě? Otázek, na které odpovíme, však bude ještě mnohem více. Jiří Dušek, ředitel Hvězdárny a planetária Brno

Podívejte se na ukázku z představení na našem Youtube kanálu.

Na nic nečekejte a vydejte se s beruškou Dorotkou a jejím kamarádem, světlušákem Mirkem, na dobrodružnou cestu za poznáním záhadného světa stromů. Animovaný příběh – pohledem drobného hmyzu – představí nejmenším divákům kouzlo mikrokosmu. Dorotka a Mirek spolu s dalšími kamarády připravují školní film o největší záhadě přírody. Navštívíme nejen broučí školu, ale také louku a les. . Ale jinak, než jak jsme zvyklí… Doslova se staneme součástí života stromů. Ostatně, jak dodává Mirek: Musím říct, že ten chlorofyl a ta fotosyntéza mi pěkně rozžhavila lampičku.

Společnost Reef Production, která produkovala toto představení, doprovází každou premiéru vysázením 50 stromů v rámci projektu Plant-for-the-Planet. Cílem je vysadit 1 miliardu stromů, které by absorbovali čtvrtinu člověkem produkovaného oxidu uhličitého. Této iniciativy si samozřejmě velmi vážíme, a proto jsme se rozhodli přidat dalších 50 stromů přímo ve městě Brně. Sázeny budou postupně, ve vhodném období na vhodných místech v průběhu roku. Jiří Dušek, ředitel Hvězdárny a planetária Brno

Projekce v digitálním planetáriu v rozsahu 360 stupňů nabízí intenzivní, velmi poutavé zážitky. Obraz, který vás obklopí, působí snad na všechny smysly diváků. Příběh Život stromů pochází z dílny společnosti Reef Production, předního tvůrce pořadů pro digitální planetária. Animace, modely zvířátek, ale také práce se zvukem v prostoru pod obří polokulovitou projekční plochou, se řadí mezi ty nejlepší produkce na světě. České znění pořadu namluvili herci Městského divadla Brno.

Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí a také povídání o ročních obdobích doprovázené – opět – jedinečnými animacemi.

sc01_sh01__1920x1080__0250