Se zvířátky o vesmíru

Prožijte nové bláznivé dobrodružství v digitáriu Hvězdárny a planetária Brno. Unikátní kombinace loutek vedených brněnskými herci a virtuálního světa stvořeného brněnskými grafiky zavede malé i velké diváky do snového světa jedné polozapomenuté raketové základny. Ba co víc, stačí se odrazit a najednou se ocitnete ve vesmíru…

• vhodné od 5 let
  • délka představení 45 minut
  • představení v sále digitária
  • Podívejte se na trailer:

Ambicí Hvězdárny a planetária Brno je položit základy tvorby speciálních představení v tzv. celooblohové projekci. Z vlastní zkušenosti víme, že nejvděčnější jsou právě malí diváci. Mnohdy zcela propadnou iluzi, že se skutečně ocitnuli uprostřed pohádkového příběhu. Jelikož promítáme na 17 metrů velkou, kulovou plochu, mají diváci pocit, že je projekce třírozměrná. Výsledný zážitek je pak mnohonásobně intenzivnější než v klasickém kině. Jiří Dušek, ředitel Hvězdárny a planetária Brno

• Podívejte se na dokument z natáčení:

Téma pohádky se mi líbí, jelikož nenásilným způsobem popularizuje vědu mezi nejmenšími diváky. Aby se pak jako dospělí vědy nebáli. Také se jedná o výzvu pro naše studio… Pracovat v rozlišení 8x vyšším než je HD televize, dokonce dvojnásobně vyšším, než je rozlišení současné novinky 4k televize, to je výzva. A zároveň technický oříšek. Celkový objem výsledných obrazových dat je téměř 700 GB. Na rozdíl od běžného videa, kde se díváte na obraz kukátkem, tady pracujete s celým prostorem kolem diváka, nedá se tedy například zoomovat. Náš první počin považujeme za vstup do světa FullDome, jsme tedy opatrní, možná konzervativní. Ale těšíme se, až nabyté zkušenosti uplatníme v dalších projektech. Petr Hloušek, grafické studio Petra Hlouška

Myšák všechno ví

O čem že vypráví chystaný pohádkový příběh? Ježek, zajíc, krtek a sova jsou čtyři kamarádi, kteří se sešli na kraji lesa, aby prozkoumali hvězdářskou základnu. Všechno je pro ně nové, nikdy nic podobného neviděli, a když vidí startovat raketu, jsou z toho úplně paf. Nikdo netuší, o co by se mohlo jednat, a tak vymýšlí jeden bláznivý nápad za druhým. A snad by se tam dohadovali dodnes, kdyby nepotkali chytrého myšáka, který jim vše vysvětlil. A protože myšák strávil celý život mezi vědci na hvězdářské základně, ví toho o vesmíru opravdu hodně.

Pohádkový příběh Se zvířátky o vesmíru je nejen ryze český, ale dokonce brněnský projekt. Autorem scénáře je David Koval z Hvězdárny a planetária Brno, dramaturgem je Jan Šotkovský. Design loutek navrhl brněnský kreslíř Dalibor Krch, vyrobeny byly v dílnách Divadla Radost, jehož herci loutky také vodili. Hlas hrdinům propůjčili herci Městského divadla Brno. Výslednou kompozici vytváří grafické studio Petra Hlouška.