Pondělí 21. října: Kometa Tsuchinshan-ATLAS slábne a je na hranici viditelnosti bez dalekohledu i na tmavé, světlem nerušené obloze. Pokud si chcete pohled na kometu skutečně užít, musíte utéct z města a vzít si na pomoc triedr nebo jiný malý dalekohled. Nenechte se přitom zmást vytuněnými fotografiemi. Kde ji vlastně hledat? Na bezoblačném nebi od cca 19 do cca 20.30 nad západním obzorem. Přijít také může za námi do parku vedle hvězdárny, kde jsou za jasného počasí připraveny dalekohledy s velkým zorným polem.

Vesmírná olympiáda na brněnské hvězdárně

V neděli 25. února 2018 od 13 do 17 hodin ožije hvězdárna netradičně sportem. Nebude to sport jen tak obyčejný, ale přímo vesmírný. Během nedělního odpoledne bude v prostorách hvězdárny připraveno pro dětské návštěvníky několik stanovišť, kde si vyzkouší svojí fyzickou i duševní zdatnost.

„Nejen v Jižní Korei mají teď zimní olympiádu. U nás na Kraví hoře bude akce ještě lepší, vesmírná olympiáda určena dětem a všem co se tak cítí. Můžete si vyzkoušet vesmírnou křížovku, pohyby planet, anebo si ulovit svojí černou díru,“ popsal akci Jiří Dušek, ředitel Hvězdárny a planetária Brno.

Kromě Vesmírné olympiády vás v našem digitáriu čekají pořady pro malé i velké. Budeme promítat Zula hlídka, počasí pod psa a pak krásný pořad z naší produkce Morava 360 (na ty je ale nezbytné si koupit vstupenku).

Tak hurá! Neseďte doma, klikněte na www.hvezdarna.cz/program a vyrazte pak na Kraví horu!