Startuje projekt Prvňáčci v říši vědy

První školní den 6213 prvňáčků a 319 pedagogů ze 164 základních škol v Jihomoravském kraji obdrží speciální vstupenku do VIDA! science centra a Hvězdárny a planetária Brno. Na vlastní oči se mohou přesvědčit o tom, jak podivuhodný je okolní svět. A navíc si žáci vychutnají zaslouženou odměnu za své první školní krůčky.

Projekt „Prvňáčci v říši vědy“ navazuje na loňskou kampaň „Brněnští prvňáčci letí do vesmíru“. „Našim dlouhodobým cílem je každý následující rok přidat nejméně jednu další populárně-vědeckou instituci a propagovat tak jejich existenci a přivést do nich více návštěvníků, řekl Jiří Dušek, ředitel Hvězdárny a planetária Brno a koordinátor aktivit popularizace vědy a techniky v Jihomoravském kraji

Ačkoliv Albert Einstein považoval fantazii za důležitější než informace, myslím si, že je dobré mít dostatek obojího. A když jde člověk poprvé do školy, tedy do oné zásobárny informací, fantazie mu pracuje na plné obrátky, a proto jistě uvítá i trochu rozptýlení a povzbuzení. Věřím, že projekt Prvňáčci v říši vědy je ten nejlepší způsob, jak spojit vzdělávání se zábavou a hrou a podpořit už v malých dětech zvídavého „vědeckého“ ducha. Jsem velmi rád, že se dvě moderní a progresivní brněnské instituce popularizující vědu rozhodly dětem ukázat, že bádat, objevovat a přicházet věcem na kloub není nuda, ale spíše vzrušující dobrodružství, uvedl Petr Vokřál, primátor statutárního města Brna

Začátky ve škole mohou být pro prvňáčky náročné. V expozici VIDA! ale zjistí, že objevování světa a poznávání vědy může být velká zábava a hra. Tímto projektem rádi prvňáčkům usnadníme a zpříjemníme vstup do školních let, uvedl Lukáš Richter, ředitel VIDA! science centra a místopředseda správní rady České asociace science center

Všechno v našem životě je jednou poprvé, i cesta do školy. Některé děti ji prožívají s nadšením, jiné s obavami. První třída není jen o nových kamarádech, písmenkách a číslech, ale dobrý učitel už tady dokáže v dětech podněcovat touhu po poznání. Projekt „Prvňáčci v říši vědy“ vnímám jako velké povzbuzení na cestě za dobrodružstvím objevovat svět a učit se novým věcem. A kombinace návštěvy brněnské hvězdárny a našeho krajského VIDA! science centra je k tomu naprosto ideální, doplnil hejtman Jihomoravského kraje Bohumil Šimek

Návštěva hvězdárny anebo science centra významně přispívá k formování obrazu našeho světa. Dokonce se může jednat o první krok na cestě k poznávání některého z vědeckých oborů, byť životní kariéra drtivé většiny prvňáčků bude směřovat úplně jinam. Projekt Prvňáčci v říši vědy je tudíž vstupní branou do světa vědy a pokouší se vzbudit zájem nejmenších o přírodovědné i technické obory.

První den školního roku získá většina prvňáčků základních škol Jihomoravského kraje volnou vstupenku do Hvězdárny a planetária Brno a VIDA! science centra. Tyto vstupenky mohou prvňáčci použít na libovolný pořad v případě hvězdárny nebo na jeden vstup do expozice VIDA! v termínu do 31. prosince 2017 – ať už při návštěvě se školou anebo s rodiči. Projekt Prvňáčci v říši vědy je tu prostě proto, aby podpořil zájem dětí o vědu a umožnil návštěvu Hvězdárny a planetária Brno i VIDA! science centra lehce dostupnou.

Projekt Prvňáčci v říši vědy se koná pod záštitou hejtmana Jihomoravského kraje Bohumila Šimka a primátora statutárního města Brna Petra Vokřála. Jedná se o společnou iniciativu Hvězdárny a planetária Brno a VIDA! science centra.