Soňa Červená zahájí Hudbu sfér

Již tuto neděli Hvězdárna a planetárium Brno odstartuje nový cyklus komorních nedělních koncertů Hudba sfér, na kterém se představí řada významných hudebních osobností.

Na slavnostním zahajovacím večeru cyklu v neděli 9. října od 19:00 hodin vystoupí legendární herečka a mezzosopranistka Soňa Červená a klavírní virtuos Karel Košárek. Tito noblesní umělci jako dokonale sehraná dvojice vytvoří na Hvězdárně pravou pařížskou revui a zahrají charleston i tango. Sólové klavírní kusy Bohuslava Martinů (Obkročák a cyklus Film v miniatuře) doplní jeho jednoaktový jazzový balet Kuchyňská revue – geniálně zhudebněný vtipný text o kuchyňském nádobí, kterému jsou přisouzeny lidské city a pletky. Velkolepé finále večera pak bude patřit dílu Sporty a jiné kratochvíle Erika Satieho, jehož texty přeložila Soňa Červená z francouzského originálu a celou skladbu povýšila na sled jednadvaceti malých hereckých etud.

Prostředí Hvězdárny a planetária důvěrně známe a jeho specifická atmosféra byla pro nás silnou inspirací. S trochou nadsázky bychom mohli říci, že při sestavování programu jsme postupovali tak, jako bychom vás zvali k sobě domů. Kuchař by vám uvařil své milované jídlo, vinař nabídnul svá oblíbená vína, malíř by vám ukázal obrazy, které jsou mu nejdražší. I my jsme vybírali interprety a skladby, které jsou našemu srdci nejbližší. Nový cyklus Hudba sfér se nepotřebuje pyšnit přídomky největší nebo nejslavnější. Kdybychom ho měli charakterizovat jediným slovem, bylo by to slovo osobní. Zvolili jsme pro vás hudbu, kterou máme rádi, v interpretaci, jíž sami s chutí nasloucháme. Dramaturgové cyklu David Mareček (generální ředitel České filharmonie) a David Dittrich (ředitel MHF Concentus Moraviae)

Vědci se dnes a denně přesvědčují o neuvěřitelném souladu většiny přírodních jevů. Harmonie je důležitá nejen pro sněhové vločky, krystaly, květiny a hudbu, ale také pro pohyb planet kolem Slunce. Není divu, že právě na počátku 17. století pojmenoval Johannes Kepler jedno ze stěžejních děl Harmonie světů. Hudba a vesmír se nyní prolnou na Hvězdárně a planetáriu Brno. Cyklus Hudba sfér nabízí šest vystoupení výjimečných umělců, kteří vás přenesou do snového světa vesmíru kolem nás. Hudba, která vás obklopí, zážitek, který si odnesete, bude jedinečným souzněním matematiky, fyziky a lidského umu. Jiří Dušek (ředitel Hvězdárny a planetária Brno)

Vstupenky a abonentky na Hudbu sfér lze zakoupit na Hvězdárně a planetáriu Brno (Kraví hora 2, www.hvezdarna.cz), vstupenky na jednotlivé koncerty cyklu pak v síti Ticketportal (www.ticketportal.cz). Více informací o Hudbě sfér naleznete na www.hvezdarna.cz/hudbasfer.

Zahájení cyklu Hudba sfér 9. října 2016, 19:00 hodin