Pondělí 21. října: Kometa Tsuchinshan-ATLAS slábne a je na hranici viditelnosti bez dalekohledu i na tmavé, světlem nerušené obloze. Pokud si chcete pohled na kometu skutečně užít, musíte utéct z města a vzít si na pomoc triedr nebo jiný malý dalekohled. Nenechte se přitom zmást vytuněnými fotografiemi. Kde ji vlastně hledat? Na bezoblačném nebi od cca 19 do cca 20.30 nad západním obzorem. Přijít také může za námi do parku vedle hvězdárny, kde jsou za jasného počasí připraveny dalekohledy s velkým zorným polem.

Novoroční hvězdárna

Hvězdárna a planetárium Brno nezahálí. Už tradičně své brány otevře hned ve čtvrtek 1. ledna 2015. V odpoledních hodinách jsou připravena mimořádná představení v sále digitária za jednotné, novoroční vstupné. Navíc od nás všichni malí návštěvníci dostanou čerstvý výtisk Krávovin!

Naše brány otevíráme 1. ledna již několik posledních roků. Vždy je přitom vyprodáno. A nejen to! První den roku 2013 totiž chybělo málo k tomu, aby se naše exploratorium díky prasklé zavlažovací trubce proměnilo v další brněnský bazén. Škody naštěstí byly minimální a my tak začali spolupracovat s brněnskými hasiči na jiných, méně destruktivních projektech. Nicméně od té doby máme další důvod, proč mít 1. ledna otevřeno. Jiří Dušek, ředitel Hvězdárny a planetária Brno

Co je přichystáno?

Tentokráte se bude promítat zkrácená verze představení Zula hlídka: Dobrodružství v čase. Odvážní komiksáci ze Zula hlídky se ve svém speciálním létajícím talíři vydají pozpátku v čase. Někdo špiní naši planetu a oni musí zjistit, kdo to dělá! Následky totiž mohou být katastrofální. Jejich pátrání je nakonec zavede až do doby, kdy vznikala Země a vlastně i celá Sluneční soustava. Přesvědčíme se, že se planeta Země od svého vzniku až do současnosti mnohokrát změnila. Některé proměny jsou téměř neuvěřitelné! V různých časech jsme mohli potkat různé rostliny a živočichy. Kdysi dávno byly třeba oceány zelené a obloha červená. Pak se ale objevili malí živočichové – označovaní jako bakterie, kteří všechno změnili. A tak to šlo pořád dál a dál až do současnosti.

Kdy se vydáváme za dobrodružstvím?

14.00 Zula hlídka: Dobrodružství v čase

14.45  Zula hlídka: Dobrodružství v čase

15.30  Zula hlídka: Dobrodružství v čase

16.15  Zula hlídka: Dobrodružství v čase

Pohádka je vhodná pro děti od 4 let. Délka pořadu 30 minut. Jednotné, novoroční vstupné 60,- Kč.

Praktické rady k novoroční návštěvě

• Chcete mít jistotu, že si sednete? Rezervujte si své místo anebo kupte e-vstupenku na www.hvezdarna.cz/program
  • Kam jinam 1. ledna vyrazit? Podívejte se na Novoroční Brno – PF 2015
  • Za vhodného počasí bude 1. ledna 2014 od 14.00 do cca 16.30 přístupná také terasa s pěkným výhledem na město Brno.
  • Jak se k nám dostanete? Dopravní podnik města Brna má 1. ledna mimořádný jízdní řád.
  • Pokladna a celá Hvězdárna a planetárium Brno se 1. ledna 2014 otevírá ve 13.15.
  • V naší šatně vám rádi a zdarma uschováme nejen oblečení, ale i kočárky nebo sáňky.
  • Sál digitária má kapacitu 189 míst.
  • Na hvězdárně jsou k dispozici automaty s teplými nápoji i drobným občerstvením.
  • V 17.15 se Hvězdárna a planetárium Brno pro návštěvníky zcela uzavírá.
  • Na ohňostroj, který začne v 18.00, je nejlépe se podívat alespoň od krytého bazénu. Přímo kolem hvězdárny totiž v rozhledu vadí stromy