Jsme v provozu! Ptáte se na podmínky návštěvy? Při vstupu do sálu digitária budete požádáni o předložení QR kódu či jiného dokumentu o očkování nebo o prodělání. Výjimkou jsou děti do 12 let, ty nepotřebují žádný test. Ve věku od 12 do 18 let akceptujeme test. Všichni se musí během projekce chránit respirátorem (do 12 let rouškou). Školní výpravy mají jiný režim. Moc děkujeme za pochopení.

Nová Hvězdárna a planetárium Brno přivítala 100 000. návštěvníka

I když od otevření zrekonstruované budovy Hvězdárny a planetária Brno uplynulo pouze 9 a půl měsíce, jejími branami již prošel 100 tisící návštěvník. Stalo se tak 14. září 2012 v 9 hodin a 58 minut.

„Shodou náhod se o tuto poctu podělilo 12 žáků doprovázených paní profesorkou Mgr. Zdeňkou Říhovou z EKO Gymnázia Brno na ulici Labská,“ prozrazuje Jiří Dušek, ředitel Hvězdárny a planetária Brno. „Aby to bylo spravedlivé, každý z nich se stal pomyslnou třináctinou stotisícího návštěvníka.“ Žáci se zúčastnili výukového pořadu Příběh Sluneční soustavy v novém sále exploratoria. Od pracovníků obdrželi drobné dárky s astronomickou tématikou, např. DVD o Hubblově kosmickém dalekohledu, otáčivou mapu hvězdné oblohy anebo volné vstupenky.

Hvězdárnu a planetárium Brno v tomto roce navštívilo již 90 077 návštěvníků, kteří shlédli 1 392 různých pořadů. Oproti době před rekonstrukcí se jedná o zhruba dvojnásobný nárůst zájmu. Polovina z nich navštívila vzdělávací pořady pro různé stupně škol, zbývající některý z pořadů pro veřejnost.

Od roku 1954 v úhrnu na Kraví horu zavítalo 2 975 356 návštěvníků a je velmi pravděpodobné, že na přelomu roku 2012 a 2013 projde branou Hvězdárny a planetária Brno neuvěřitelný tří miliontý návštěvník! Tedy, pokud přežijeme deklarovaný konec světa 21. prosince 2012.