Neuvěřitelné Brno

Víte, že se na území Brna nachází jedny z vůbec nejstarších hornin v České republice? Že v době před více než půlmiliardou roků území dnešního Brna tvořilo samostatný mikrokontinent? Anebo že v Brně budou jednou vidět hvězdy i přes den?

V každodenním shonu si mnohdy přestáváme všímat věcí kolem sebe. Uzavřeme se do svého vlastního světa a všechno kolem degraduje na průhlednou kulisu, kterou bezmyšlenkovitě míjíme. Kolem nás se ale odehrává neuvěřitelné množství příběhů zapsaných do okolních budov, parků, chodníků i toho nejobyčejnějšího kamení. Stačí se na chvíli zastavit a zaposlouchat se…

„Multuvizuální představení Neuvěřitelné Brno představuje naše město tak, jak jej zná jen málokdo,“ prozrazuje jeho autor Pavel Gabzdyl. „Diváky seznámí s poněkud překvapivou podobou jihomoravské metropole. S pomocí projekčního planetária se přeneseme třeba do doby, kdy na území dnešního Brna zuřily sopky anebo se zde proháněli obří žraloci. V představení odhalíme také některá tajemství brněnského podzemí.“

Premiérové představení je mimořádné nejen svým tématem, ale také zpracováním. Kvůli tzv. časosběrným animacím vzniklo pomocí unikátního technického vybavení 45 tisíc fotografických záběrů, které byly následně sestaveny do jedinečných videozáběrů. Podobným způsobem se na město Brno zřejmě nikdo dosud nepodíval. Scénář představení pak vznikl díky spolupráci s předními českými odborníky. Nejedná se však o náročné téma – Neuvěřitelné Brno je srozumitelné pro každého diváka.

„Pohled na naše město očima odborníků jsme k otevření Hvězdárny a planetária Brno vybrali záměrně,“ doplňuje ředitel Jiří Dušek. „Symbolicky totiž zdůrazňuje propojení různých vědních oborů. Například historie, geologie, biologie či astronomie. A je také výrazem díků obyvatelům města Brna za to, že mají tak rádi svoji hvězdárnu.“

Neuvěřitelné Brno bude pilotním představením uváděným na přelomu tohoto roku v sále velkého planetária. Připravuje se také jeho anglická i německá verze a plánuje se jeho volné propojení se vzdělávacími aktivitami s právě zpřístupněným brněnským podzemím. Českou verzi namluvil Lukáš Hejlík z Městského divadla Brno.

Myslíte si, že znáte své město?

Přijdete-li na Kraví horu, pak se dozvíte, jak neuvěřitelné může být!