Pondělí 21. října: Kometa Tsuchinshan-ATLAS slábne a je na hranici viditelnosti bez dalekohledu i na tmavé, světlem nerušené obloze. Pokud si chcete pohled na kometu skutečně užít, musíte utéct z města a vzít si na pomoc triedr nebo jiný malý dalekohled. Nenechte se přitom zmást vytuněnými fotografiemi. Kde ji vlastně hledat? Na bezoblačném nebi od cca 19 do cca 20.30 nad západním obzorem. Přijít také může za námi do parku vedle hvězdárny, kde jsou za jasného počasí připraveny dalekohledy s velkým zorným polem.

Léto na Hvězdárně a planetáriu Brno

Hvězdárna a planetárium Brno si i přes omezený provoz připravila mimořádnou nabídku pořadu Léto na konci vesmíru, který je určen speciálně pro letní příměstské tábory. V pracovní dny v průběhu července a srpna nabízí komentovaný pořad pro děti ve věku od 7 do 13 let, během kterého si prohlédnou umělou oblohu malého planetária, doplněnou o „procházku“ aktuální oblohou, navštíví interaktivní výstavu Příběh sluneční soustavy v exploratoriu a za pěkného počasí se zúčastní pozorování Slunce. Pokud tomu nebude příroda nakloněna, tak si alespoň prohlédnou astronomickou pozorovatelnu.

Program Léto na konci vesmíru pro letní příměstské tábory nabízí Hvězdárna a planetárium Brno v pracovní dny v dopoledních hodinách od 9.00 hodinou vždy 1 skupině v počtu od 10 do 50 návštěvníků za jednotnou cenu 90,- Kč za osobu. Prohlídku si můžete objednat na telefonním čísle 541 321 287 (v pracovní dny od 7.30 do 15.30) anebo na e-mailové adrese e-mail@hvezdarna.cz