Pondělí 21. října: Kometa Tsuchinshan-ATLAS slábne a je na hranici viditelnosti bez dalekohledu i na tmavé, světlem nerušené obloze. Pokud si chcete pohled na kometu skutečně užít, musíte utéct z města a vzít si na pomoc triedr nebo jiný malý dalekohled. Nenechte se přitom zmást vytuněnými fotografiemi. Kde ji vlastně hledat? Na bezoblačném nebi od cca 19 do cca 20.30 nad západním obzorem. Přijít také může za námi do parku vedle hvězdárny, kde jsou za jasného počasí připraveny dalekohledy s velkým zorným polem.

Hvězdárna@univerzity_věda@zábava

Hvězdárna a planetárium Brno spolu s Masarykovou univerzitou, Mendelovou univerzitou v Brně a Vysokým učením technických v Brně v dubnu a květnu předvede, jak zajímavá a úžasná věda může být. A také, že studium na vysoké škole nemusí být žádná nuda.

Každý pátek od 8 do 13 hodin, resp. od 17 do 20 hodin, se vstupní hala Hvězdárny a planetária Brno zaplní interaktivními expozicemi jednotlivých univerzit.  V dopoledních hodinách se těšíme především na školní výpravy, odpoledne na veřejnost. Návštěvu lze spojit s prohlídkou exploratoria anebo pořadem v digitáriu. Vstup na prezentace univerzit ve vstupní hale je zdarma.

4. dubna 2014 – Mendelova univerzita v Brně

Vůně vína, mikroskopování kvasinek, příroda kolem nás, svět v otázkách, přírodní nej, roboti z MENDELU, kouzla s dusíkem, všechno sníme, když to smíme.

11. dubna 2014 – Vysoké učení technické v Brně

Pásmo představení průřezu vědecké činnosti na Fakultě chemické a Centru materiálového výzkumu z oblasti chemických disciplín, zakončené předvedením efektních pokusů. Stomatologie – dentální náhrady a nové materiály, co všechno umí kyselina hyaluronová, huminové látky – materiál minulosti, přítomnosti i budoucnosti, organická elektronika – co nás v budoucnu čeká, probiotika, kvasinky, bakterie, pružné betony, funkční  pružina z betonu, veselá anorganická chemie (pokusy).

25. dubna 2014 – Vysoké učení technické v Brně

Pásmo představení průřezu vědecké činnosti Fakulty chemické a Centra materiálového výzkumu z oblasti chemických disciplín, zakončené předvedením efektních pokusů. Stomatologie – dentální náhrady a nové materiály, co všechno umí kyselina hyaluronová, huminové látky – materiál minulosti, přítomnosti i budoucnosti, organická elektronika – co nás v budoucnu čeká, probiotika, kvasinky, bakterie, pružné betony, funkční  pružina z betonu, veselá anorganická chemie (pokusy).

16. května 2014 – Mendelova univerzita v Brně

Příroda kolem nás, svět v otázkách, přírodní nej, roboti z MENDELU, zvládneš nadojit sklenici mléka, z čeho je tvoje tělo.

30. května 2014 – Masarykova univerzita

Geologie, kartografie, astronomie – tohle a mnohem víc!