Jsme v provozu! Ptáte se na podmínky návštěvy? Při vstupu do sálu digitária budete požádáni o předložení QR kódu či jiného dokumentu o očkování nebo o prodělání. Výjimkou jsou děti do 12 let, ty nepotřebují žádný test. Ve věku od 12 do 18 let akceptujeme test. Všichni se musí během projekce chránit respirátorem (do 12 let rouškou). Školní výpravy mají jiný režim. Moc děkujeme za pochopení.

Digitárium se blíží – a nejen to

Nové digitárium Hvězdárny a planetária Brno své brány otevře již za měsíc. V sobotu 2. listopadu 2013 uvede hned dvě novinky: Kouzelný útes – Kaluoka’hina, pro nejmenší diváky, a Astronaut, pro starší děti i  dospělé. Již nyní si lze ale rezervovat místo anebo rovnou koupit e-vstupenky na www.hvezdarna.cz

„Kromě zcela nového repertoáru návštěvníky doufám potěší i rozšířený víkendový provoz. První představení začne již v 10 hodin dopoledne. A otevřeno budeme mít také v neděli. Naopak školní výpravy jistě potěší pracovní a metodické listy, které budeme ke vzdělávacím pořadům nabízet zdarma.“ Jiří Dušek, ředitel Hvězdárny a planetária Brno

V poslední době čím dál tím častěji přicházejí objevy, které přepisují představy o podobě světa kolem nás. A díky digitáru budeme takříkajíc přitom. O tom všem, ale také o mnohém jiném, se lze dočíst ve čtvrtletním zpravodaji, který je zdarma k dispozici na adrese https://www.hvezdarna.cz/zpravodaj/03_2013.pdf

Blíží se jasná kometa?

Není vyloučeno, že se v listopadu a prosinci tohoto roku dočkáme velmi jasné komety. Jmenuje se ISON, podle Mezinárodní vědecké optické sítě (angl. zkr. ISON), v níž uvízla 21. září 2012. Už 1. října vlasatice projde necelých 11 milionů kilometrů od Marsu, v posledních listopadových dnech se přiblíží ke Slunci na pouhých 1,2 milionů kilometrů. Je pravděpodobné, že se v té době výrazně zjasní. Možná pak bude na hranici viditelnosti bez dalekohledu, ale není vyloučeno, že se promění v jednu z nejnápadnějších vlasatic posledních desetiletí.

Bohužel, předpovídání chování komet je ještě obtížnější a nejistější než předpovídání pozemského počasí. Sledujte proto stránky www.hvezdarna.cz nebo www.facebook.com/hvezdarna.brno Průběžně vás budeme informovat. Každopádně, nebylo by to úžasné? Nové digitárium a nad ním zářící kometa?