Pondělí 21. října: Kometa Tsuchinshan-ATLAS slábne a je na hranici viditelnosti bez dalekohledu i na tmavé, světlem nerušené obloze. Pokud si chcete pohled na kometu skutečně užít, musíte utéct z města a vzít si na pomoc triedr nebo jiný malý dalekohled. Nenechte se přitom zmást vytuněnými fotografiemi. Kde ji vlastně hledat? Na bezoblačném nebi od cca 19 do cca 20.30 nad západním obzorem. Přijít také může za námi do parku vedle hvězdárny, kde jsou za jasného počasí připraveny dalekohledy s velkým zorným polem.

Co se děje na Hvězdárně a planetáriu Brno?

Máme za sebou několik prvních dní provozu… A výsledek? O víkendu k nám dorazilo 2500 návštěvníků, až na výjimky byly všechny pořady, vč. mimořádně zařazených, vyprodány. Nyní v pracovní dny v 17.00, 18.00, 19.00 a 20.00 začínají prohlídky exploratoria, kde je instalována interaktivní výstava Příběh Sluneční soustavy. V 18.00 a 20.00 promítáme v sále velkého planetária představení Neuvěřitelné Brno – o tom, jak fantastické toto město může být. Relativně příznivé počasí také umožňuje pozorování hvězdné oblohy. S novým dalekohledem se díváme na planetu Jupiter a některé objekty vzdálenějšího vesmíru.

Chcete-li mít jistotu, že se na vás dostane, můžete využít náš rezervační systém na adrese https://www.hvezdarna.cz. Dění na Hvězdárně a planetáriu Brno můžete sledovat i prostřednictvím facebooku na adrese http://www.facebook.com/hvezdarna.brno A připomínáme, že otevřeno máme i na státní svátek 17. listopadu!

Těšíme se na vaši návštěvu!

Hvězdárna a planetárium Brno

—————————————————–

Hvězdárna a planetárium Brno je příspěvkovou organizací zřízenou statutárním městem Brnem.
Zasílání zpravodaje tohoto zpravodaje můžete zrušit na adrese zpravodaj@hvezdarna.cz