Brno svedlo vědu

Mimořádné… Přesně takové bylo odpoledne 13. června na Hvězdárně a planetáriu Brno. Na půdě digitária byste napočítali nebývalou koncentraci špičkových brněnských vědců i do vědy zainteresovaného publika. Konal se totiž první ročník akce Svedu vědu, která je společným projektem brněnské hvězdárny a Jihomoravského inovačního centra.

Tato neformální, nesoutěžní přehlídka aktuálních vědeckých témat z oblasti technických, přírodních, humanitních i společenských věd řešených na území Jihomoravského kraje měla jediný cíl – ukázat, jak výjimečná věda se v našem regionu dělá.

Jednotlivá témata přitom představili ti nejpovolanější, tedy vědci, kteří se jimi každodenně zabývají. Stalo se tak formou svižných, sedmiminutových příspěvků, přičemž v publiku usedli zástupci místních technologických, průmyslových a výzkumných společností i akademické sféry.

Na pódiu se postupně vystřídali Zuzana Holubcová z Ústavu histologie a embryologie Masarykovy univerzity, Vojtěch Adam z Ústavu chemie a biochemie Mendelovy univerzity v Brně, Alexandr Knápek ze skupiny Elektronové litografie Ústavu přístrojové techniky Akademie věd České republiky, v. v. i. (ÚPT), Norbert Werner z Ústavu teoretické fyziky a astrofyziky Masarykovy univerzity, Aleš Daňhel z Biofyzikálního ústavu Akademie věd České republiky, v. v. i., Jiří Jaroš z Ústavu počítačových systémů Vysokého učení technického v Brně, Libor Mrňa ze skupiny Laserových technologií ÚPT, Barbora Kozlíková z Katedry vizuální informatiky Masarykovy univerzity, Pavel Plevka ze Středoevropského technologického institutu (CEITEC MU), Petra Urbanová z Laboratoře morfologie a forenzní antropologie, Filip Plešinger z oddělení Medicínských signálů ÚPT, Kamil Paruch z Ústavu chemie Masarykovy univerzity, Miroslav Horák  z Ústavu jazykových a kulturních studií Mendelovy univerzity v Brně a Jan Černocký z BUT Speech@FIT Vysokého učení technického v Brně.

Čtrnáctka výjimečných vědců s přehledem dokázala, že věda dokáže být okouzlující, uhrančivá, zábavná i překvapivá – ostatně stejně jako oni sami. A především, že špičková věda je všude kolem nás. Navíc blíž, než možná tušíte. Třeba jen pár zastávek tramvají…

A protože je Jihomoravský region plný nadaných vědců, již teď je jisté, že se necháme vědou svést i v roce následujícím!

Více na http://www.sveduvedu.cz