Jsme v provozu! Ptáte se na podmínky návštěvy? Při vstupu do sálu digitária budete požádáni o předložení QR kódu či jiného dokumentu o očkování nebo o prodělání. Výjimkou jsou děti do 12 let, ty nepotřebují žádný test. Ve věku od 12 do 18 let akceptujeme test. Všichni se musí během projekce chránit respirátorem (do 12 let rouškou). Školní výpravy mají jiný režim. Moc děkujeme za pochopení.

Space Night X: BRNO ve vesmíru

V pondělí 23. července se na Hvězdárně a planetáriu Brno uskuteční první Space Night X: BRNO ve vesmíru.

V digitáriu ve večerních hodinách vystoupí hned několik řečníků, například Karel Dobeš z úřadu vlády České republiky, Carlos Granja, vědecký pracovník firmy ADVACAM, Petr Kapoun, ředitel S.A.B. Aerospace. Jiří Dušek z Hvězdárny a planetária Brno prozradí něco o Brně ve vesmíru.

Podstatnou součástí je setkání se zástupci kosmického průmyslu, kteří mají mnohaleté zkušenosti s kosmickými aktivitami a projekty. Pokud bude pěkné počasí, bude možné pozorovat i noční oblohu.

Akce se v Brně koná poprvé a souvisí se vznikem ESA Business Incubation Centre Brno, které si klade za cíl podpořit využití kosmických technologií v běžném životě a zajistit tak podporu výzkumu, vývoje a inovací a zpeněžení jejich výsledků.

Space Night X: BRNO ve vesmíru pořádá ESA BIC Prague, Czechinvest, Hvězdárna a planetárium Brno, Jihomoravské inovační centrum, ve spolupráci s hlavním městem Praha, Ministerstvem obchodu a průmyslu, Ministerstvem dopravy a statutárním městem Brnem.

Díky této pozvánce sice nebyl pokácen jediný strom, avšak bezpočet volných elektronů dosáhl značného vzrušení. Naštěstí se jednalo o 100 % recyklovatelné elektrony.

36544848_608391436199419_4675881700599791616_o