Pondělí 21. října: Kometa Tsuchinshan-ATLAS slábne a je na hranici viditelnosti bez dalekohledu i na tmavé, světlem nerušené obloze. Pokud si chcete pohled na kometu skutečně užít, musíte utéct z města a vzít si na pomoc triedr nebo jiný malý dalekohled. Nenechte se přitom zmást vytuněnými fotografiemi. Kde ji vlastně hledat? Na bezoblačném nebi od cca 19 do cca 20.30 nad západním obzorem. Přijít také může za námi do parku vedle hvězdárny, kde jsou za jasného počasí připraveny dalekohledy s velkým zorným polem.

Space Night X: BRNO ve vesmíru

V pondělí 23. července se na Hvězdárně a planetáriu Brno uskuteční první Space Night X: BRNO ve vesmíru.

V digitáriu ve večerních hodinách vystoupí hned několik řečníků, například Karel Dobeš z úřadu vlády České republiky, Carlos Granja, vědecký pracovník firmy ADVACAM, Petr Kapoun, ředitel S.A.B. Aerospace. Jiří Dušek z Hvězdárny a planetária Brno prozradí něco o Brně ve vesmíru.

Podstatnou součástí je setkání se zástupci kosmického průmyslu, kteří mají mnohaleté zkušenosti s kosmickými aktivitami a projekty. Pokud bude pěkné počasí, bude možné pozorovat i noční oblohu.

Akce se v Brně koná poprvé a souvisí se vznikem ESA Business Incubation Centre Brno, které si klade za cíl podpořit využití kosmických technologií v běžném životě a zajistit tak podporu výzkumu, vývoje a inovací a zpeněžení jejich výsledků.

Space Night X: BRNO ve vesmíru pořádá ESA BIC Prague, Czechinvest, Hvězdárna a planetárium Brno, Jihomoravské inovační centrum, ve spolupráci s hlavním městem Praha, Ministerstvem obchodu a průmyslu, Ministerstvem dopravy a statutárním městem Brnem.

Díky této pozvánce sice nebyl pokácen jediný strom, avšak bezpočet volných elektronů dosáhl značného vzrušení. Naštěstí se jednalo o 100 % recyklovatelné elektrony.

36544848_608391436199419_4675881700599791616_o