Léto na Hvězdárně a planetáriu Brno

LÉTO NA HVĚZDÁRNĚ A PLANETÁRIU BRNO

Hvězdárna a planetárium Brno si i přes omezený provoz připravila mimořádnou nabídku pořadů určených speciálně pro letní prázdniny.

V červenci a srpnu jsou brány Hvězdárny a planetária Brno otevřeny od čtvrtka do soboty.

Každý čtvrtek, pátek a sobotu začne od 17.00 hodin komentovaná prohlídka sálu exploratoria s expozicí Příběh Sluneční soustavy.

Každý čtvrtek, pátek a sobotu se od 19.00 hodin vrací pořad Neuvěřitelné Brno. Tentokráte v aranžmá pro malé planetárium.  Víte, že se na území Brna nachází jedny z vůbec nejstarších hornin v České republice? Že v době před více než půlmiliardou roků území dnešního Brna tvořilo samostatný mikrokontinent? Anebo že v Brně budou jednou vidět hvězdy i přes den? Přeneseme se třeba do doby, kdy na území dnešního Brna zuřily sopky anebo se zde proháněli obří žraloci. V představení odhalíme také některá tajemství brněnského podzemí.

Každý čtvrtek, pátek a sobotu za jasného počasí nabízíme pozorování večerní oblohy. V červenci začíná ve 21.30, v srpnu ve 21.00 hodin. Během hodinové procházky se seznámíte s nejzajímavějšími objekty noční oblohy – v červenci s planetou Saturn, po celé prázdniny pak i s barevnými dvojhvězdami, hvězdokupami, mlhovinami či galaxiemi a při troše štěstí zahlédnete i meteor nebo nějakou tu družici

Každou sobotu od 16.00 hodin nabízíme pod umělou oblohou malého planetária mírně ztřeštěný pohádkový příběh Copak děláš Sluníčko? Sluníčko na nás svítí, zahřívá nás, když nám je zima, a dokonce kolem něj obíhá všech osm planet včetně Země. Stačilo přitom málo a mohlo být všechno úplně jinak! Když bylo Sluníčko mladší, chtělo dělat všechno možné. Například se z čista jasna rozhodlo, že zkusí malovat obrazy či zaběhne maratónský závod. Chybět přitom nebude ani pohled na hvězdnou oblohu.

Kromě toho hvězdárna a planetárium Brno nabízí pořad Léto na konci vesmíru, který je určen speciálně pro letní příměstské tábory. Děti ve věku od 7 do 13 let si prohlédnou umělou oblohu malého planetária, doplněnou o „procházku“ aktuální oblohou, navštíví interaktivní výstavu Příběh Sluneční soustavy v exploratoriu a za pěkného počasí se zúčastní pozorování Slunce. Pokud tomu nebude příroda nakloněna, tak si alespoň prohlédnou astronomickou pozorovatelnu s velkými astronomickými dalekohledy. Skupinové objednávky přijímáme na e-mail@hvezdarna.cz nebo na telefonním čísle 541 321 287.

Aktuální informace o dění na Hvězdárně a planetáriu Brno a jejím programu najdete na www.hvezdarna.cz. Postup digitalizace můžete sledovat na www.fb.com/hvezdarna.brno