Jsme v provozu! Ptáte se na podmínky návštěvy? Při vstupu do sálu digitária budete požádáni o předložení QR kódu či jiného dokumentu o očkování nebo o prodělání. Výjimkou jsou děti do 12 let, ty nepotřebují žádný test. Ve věku od 12 do 18 let akceptujeme test. Všichni se musí během projekce chránit respirátorem (do 12 let rouškou). Školní výpravy mají jiný režim. Moc děkujeme za pochopení.

Hvězdárna a planetárium o Noci všech nocí

Hvězdárna a planetárium Brno je otevřena prakticky každý večer, přesto je její zapojení do Brněnské muzejní noci pokaždé něčím unikátní. Letos poprvé bude možné navštívit zrekonstruovanou budovu. A právě nové stavbě i nové programové náplni je věnován program Noci na speciální prohlídkové trase. Co všechno Vás čeká?

Hvězdárna a planetárium Brno bude 19. května otevřena od 18.00 do 24.00 (první vstup v 17.45, poslední vstup ve 23.30). Vstup zdarma, do vyčerpání kapacity sálu velkého planetária (přibližně 200 lidí za 30 minut).

Roj – audiovizuální dílo Jiřího Suchánka instalované na fasádě budovy vás bude bavit při čekání ve frontě. U příležitosti Brněnské muzejní noci s novým programem. Během dne uslyšíte „jen“ hudební kompozice, po setmění se přidá hra barevných světel.

Vesmír za zrcadlem – co se děje na obloze a jak vypadá vesmír za zrcadlem. Speciální pořad v sále velkého planetária připravený pro letošní Brněnskou muzejní noc. Délka pořadu přibližně 20 minut, začátky průběžně.

Nebeský obchůdek – přece od nás neodejdete s prázdnou. 3D pohlednice, mapky, butony, kaleidoskopy a mnoho dalšího.

Chcete se stát hvězdářem? – zaregistrujte se do našeho internetového kurzu.

Hrajeme si – překvapivý fyzikální experiment v podání sličných experimentátorek.

Podívejte se na Brno – za jasného počasí výhled na město zahalené do Noci.

Pozorování oblohy – za jasného počasí Slunce, poté planet Venuše, Marsu a Saturnu moderními dalekohledy nové pozorovatelny.

Vesmír v přímém přenosu – co všechno nám prozrazuje moderní technika o světě kolem nás.