Jsme v provozu! Ptáte se na podmínky návštěvy? Při vstupu do sálu digitária budete požádáni o předložení QR kódu či jiného dokumentu o očkování nebo o prodělání. Výjimkou jsou děti do 12 let, ty nepotřebují žádný test. Ve věku od 12 do 18 let akceptujeme test. Všichni se musí během projekce chránit respirátorem (do 12 let rouškou). Školní výpravy mají jiný režim. Moc děkujeme za pochopení.

Celkem 5023 prvňáčků se ocitlo v říši vědy

Hvězdárna a planetárium Brno a VIDA! science centrum vloni na začátku školního roku rozdali na sedm tisíc volných vstupenek prvňáčkům v celém Jihomoravském kraji. Nabídku projít branou do říše vědy využilo 5023 z nich (z toho VIDA! science centrum 2423, Hvězdárna a planetárium Brno 2600).

Návštěva science centra anebo planetária významně přispívá k formování obrazu našeho světa. Dokonce se může jednat o první krok na cestě k poznávání některého z vědeckých oborů, byť životní kariéra drtivé většiny prvňáčků bude směřovat úplně jinam. Projekt Prvňáčci v říši vědy je tudíž vstupní branou do světa vědy a pokouší se vzbudit zájem nejmenších o přírodovědné i technické obory. Ohlasy navštívených dětí, resp. jejich pedagogů, jsou pozitivní. Z došlých vybíráme…

Dobrý den, chtěla bych vyjádřit obdiv a spokojenost s vaším pořadem. Děti byly nadšené a určitě se k vám zase brzy podíváme. Hezké podzimní dny. Prvňáčci ZŠ Ivančická, Moravský Krumlov

Moc Vám děkuji za vstupenky i za možnost zapojení našich dětí do projektu. O projektu jsem s rodiči mluvila na setkání prvňáčků a potom také 4. 9. při zahájení školního roku. Rodiče možnost návštěvy dvou zajímavých míst vítají a oceňují, že možnost návštěvy získaly právě děti první třídy. ZŠ a MŠ Prušánky

V úterý se naše malotřídní škola zúčastnila programu Úžasné planety a všechny děti byly nadšeny. Zapálili jste v nich miliony otázek týkajících se vesmíru. Děkujeme moc a těšíme se na další krásná představení. ZŠ Jabloňany

Projekt Prvňáčci v říši vědy nebyl jednorázovou aktivitou. Naopak. Je součástí dlouhodobých snach o rozvoj neformálních způsobů vzdělávání v České republice. Nic podobného se v žádném jiném kraji neorganizuje. Navíc se prvňáčci letos dočkají dalších pozvánek – například do Technického muzea v Brně nebo Mendelova muzea Masarykovy univerzity. Projekt je tedy příkladem spolupráce institucí zřizovaných městem, krajem i státem.

Tak co, nelitujete, že nejste prvňáčky?

Lukáš Richter, ředitel VIDA! science centra