English
Russkij
Italiano
Français
Polski

Program & vstupenky OTEVŘENÉ VSTUPENKY »

◀   ▶

PONDĚLÍ

17. února

ÚTERÝ

18. února

možné i pro veřejnost

Meziplanetární sondy v uplynulém půlstoletí prozkoumaly všechny planety Sluneční soustavy, nezapomněly ani na jejich satelity anebo ještě menší tělesa – planetky a komety. Teď máte příležitost vydat se na návštěvu těchto světů i vy.

Potvrzené rezervace:
B. Smetany, Lanškroun (66 osob)
ZŠ Melantrichova, Prostějov, 5.A (26 osob)
VIDA (1 osob)
Sportovní Klub policie KOMETA BRNO z.s., 603 00 Brno, 4-14 let (22 osob)
— (4 osob)

První zastávkou bude Měsíc, jediné vesmírné těleso, na kterém lidé dosud přistáli. Dalším logickým cílem je Mars. Proč? Je blízko, navíc se ze všech ostatních planet nejvíce podobá Zemi. Máme šanci nalézt na něm i známky života?

Naše výprava se však nezastaví. Pokračovat budeme ke čtyřem plynným obrům – Jupiteru, Saturnu, Uranu a Neptunu. Prolétneme také kolem kometárního jádra – kosmického ledovce, jehož složení odpovídá materiálu, ze kterého před 4 a půl miliardami roků vznikla celá Sluneční soustava.

A čeká nás také trpasličí planeta Pluto. Jediná sonda, která jej v roce 2015 navštívila, nám ukázala podivuhodný svět s tmavými krátery a zasněženými ledovci.

Průzkum vesmíru je fascinující a vždy přináší překvapivé poznatky. Zažijte s námi zázraky přírody ve Sluneční soustavě!

2D (klasické) představení v sále digitária

klíčová témata: planety Sluneční soustavy, dálkový průzkum vesmíru, orientace na hvězdné obloze

Planety: Cesta Sluneční soustavou 2D

Planety: Cesta Sluneční soustavou 2D
možné i pro veřejnost

Odkud se tohle všechno vzalo? Jak vznikla naše planeta Země? A jak to, že se na ni již čtyři miliardy roků daří životu? Proč se vlastně rozvinul do tak složité podoby, která dokáže číst i tyto řádky?

Potvrzené rezervace:
Pražské vzdělávací středisko - jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, s.r.o., 602 00 Brno, 12P (12 osob)
— (14 osob)

V úžasném pořadu Zrození planety Země se vydáme po stopách stvoření – nahlédneme do kuchyně, ve které se uvařilo nejen Slunce, ale celá Sluneční soustava. Jaké základní přísady byly použity?

Příběh dále vypráví, odkud se na Zemi vzala voda a další látky bohaté na uhlík, dusík nebo kyslík. Víme, že se život mohl rozvíjet díky výjimečnému triku: zachytit světlo a přeměnit ho v životodárnou energii. Je však Země jedním z nesčetných světů oplývajících životem, anebo zázrakem pozoruhodného souladu chemie a fyziky? Na dosud nejlepší vizualizaci také uvidíme, jak vznikl průvodce naší planety – stříbřitý Měsíc.

Představení Zrození planety Země využívá pokročilé vizualizace založené na astronomických pozorováních a nejnovějších poznatcích vědců napříč odvětvími, jako jsou fyzika, geologie a biologie.Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd, nejnápadnějších souhvězdí a samozřejmě Měsíce.

2D (klasické) představení v sále digitária