English

Zobrazit pouze: ŠKOLNÍ POŘADY | POŘADY PRO VEŘEJNOST |  VŠECHNY POŘADY
 ◀   ▶

PONDĚLÍ

23. května

Aneb vesmírná ponorka a tajemství polární noci. James, tučňák putující od jižního pólu, a Vladimír, tak trochu zmatený medvěd od severního pólu, se náhodou potkají v pustinách ledového oceánu. Nejen, že se rychle stanou přáteli, ale dokonce začnou přemýšlet, proč je vlastně polární noc tak dlouhá.

Potvrzené rezervace:
ZŠ Mutěnická, Brno, I.A, B, 3.A, B (106 osob)
ZŠ a MŠ Knínice, Knínice, MŠ (36 osob)
Předškolní klub IQ Roma servis, Brno, předškolní (9 osob)
Mš žirafka, Brno (14 osob)

Postupují přitom jako skuteční vědci. Mají nejrůznější nápady, které se snaží ověřit pozorováním vesmíru. Postaví si ledovou hvězdárnu a nakonec z vyřazené ponorky i skutečnou kosmickou raketu. Během cesty kolem Země, s návštěvou Marsu a Saturnu, nakonec naleznou odpovědi na všechny otázky. Najdete na těchto planetách vodní led? A jak je to tedy s polárním dnem a nocí?

Poněkud ztřeštěná podívaná pochází z dílny planetária St. Etienne. Namluvil Richard Genzer a Michal Suchánek. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

představení v sále digitária

seznámení se se Sluneční soustavou, střídání ročních období, délka dne a noci, orientace na hvězdné obloze

Polaris

Potvrzené rezervace:
ZŠ Velké Meziříčí, Velké Meziříčí, 2. A, 2. B, 3. C (49 osob)
Základní škola Velká Losenice, Velká Losenice, 1., 3.A, 3.B (56 osob)
ZŠ a MŠ Brno, Merhautova 37, Brno, 1 (14 osob)
MŠ a ZŠ Znojmo - Mramotice, , Mramotice , MŠ (40 osob)

Polaris
Víme, jak vypadá svět kolem nás? Na první pohled ano. Nebo si to alespoň myslíme. Vesmír je ale mnohem podivuhodnější... My všichni jsme totiž obklopeni jevy, které nám lehce unikají. Třeba proto, že pprobíhají příliš pomalu, abychom si jich všimli. Nebo příliš rychle, abychom je postřehli. Obyčejný den v našem životě by také vypadal zcela jinak, kdybychom vnímali celé elektromagnetické spektrum.

Potvrzené rezervace:
Zdravotnická škola, Brno (22 osob)

Představme si proto, že alespoň na jeden den uvidíme vše, co je příliš pomalé, malé, nebo prostě neviditelné. Představení Tajemství neviditelných světů nás s pomocí nejmodernějších technologií zavede do na první pohled skrytého, ale fascinujícího světa kolem nás. Unikátní animace a vizualizace, které využívají záběry z elektronových mikroskopů, vysokorychlostních kamer i časosběrných záběrů, nám v jedinečných detailech představí titěrné živé organismy, nanotechnologie budoucnosti i svět za zdmi obyčejného domu. A nejen to! Také naznačí, proč a jak nás podobné pohledy mohou inspirovat i v našem každodenním životě.

Pořad Tajemství neviditelných světů podpořila společnost FEI, brněnský výrobce elektronových mikroskopů, produkovala National Geographic. České znění namluvil Ondřej Vetchý. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd, nejnápadnějších souhvězdí a některých objektů vzdáleného vesmíru.

představení v sále digitária

klíčová témata: elektromagnetické spektrum, elektronová mikroskopie, nanotechnologie, orientace na hvězdné obloze

Distant Bells: Pink Floyd pod hvězdami

Máte rádi hudbu pod umělou hvězdnou oblohou? Anebo v netradičním prostředí moderní funkcionalistické budovy Hvězdárny a planetária Brno? Pak se přijďte podívat!

Koncert

24. května

Umělou hvězdnou oblohu, na rozdíl od digitária, zde sice neuvidíte, ale to neznamená, že byste nebyli obklopeni vesmírem. Sál exploratoria totiž nabízí unikátní procházku fascinujícím příběhem Sluneční soustavy. Žáci a studenti se během ní seznámí s moderním pohledem na okolí naší planety, dotknou se meteoritu starého přibližně 1 milión roků a s pomocí unikátní audiovizuální koule poznají nejen Zemi z nadhledu, ale i řadu dalších planet.

Potvrzené rezervace:
ZŠ a MŠ Kamenice, Kamenice 588 23, 5. (21 osob)

Součástí expozice je také série mechanických exponátů demonstrujících například různou tíži stejných předmětů na různých tělesech ve vesmíru, Foucaultovo kyvadlo, vliv odstředivé síly na tvary kosmických těles, model atmosfér plynných planet, včetně vodního „tornáda“.

Příběhem Sluneční soustavy provádí zkušený moderátor, který zodpoví případné dotazy. Na vyžádání obdrží žáci zdarma zvláštní pracovní list, jenž mohou vypracovat v průběhu prohlídky exploratoria.

Prohlídka výstavy: Příběh Sluneční soustavy
Na povrchu Slunce to doslova vře. Výtrysky extrémně horkého plynu, žhavé vlny tsunami a obrovské exploze. Pod náporem sluneční plazmy se prohýbá magnetické pole naší planety. Slunce se nás doslova dotýká... Vydejme se na výpravu k naší nejdůležitější hvězdě ve vesmíru. Poznejme horoucí nitro hluboko pod povrchem Slunce a zažijme obrovskou sílu slunečních superbouří.

Potvrzené rezervace:
Gymnázium Brno, Slovanské náměstí, Brno 61200, 4 (149 osob)

Představení Sluneční superbouře vysvětlí, jakým způsobem Slunce ovlivňuje dění na planetě Zemi. Během přestavby magnetického pole, erupcí a výronů sluneční hmoty vznikají oblaka horké plazmy, která se řítí prostorem Sluneční soustavy rychlostí až několika milionů kilometrů v hodině. Pokud narazí na planetu Zemi, vytváří nejen polární záře, ale přímo zasahují do našich každodenních životů. Jak to, že díky Slunci přestávají pracovat rozvody elektrické energie, umělé družice anebo mezikontinentální spojení?

Unikátní vizualizace magnetických polí Slunce i Země, stejně jako útvarů na povrchu i pod povrchem naší denní hvězdy, vznikaly na těch nejvýkonnějších počítačích na světě. Pořad Sluneční superbouře pochází z dílny společnosti Spitz, Hvězdárna a planetárium Brno je přitom teprve druhým místem v Evropě, kde má premiéru. Namluvil Vojtěch Dyk.

Součástí představení je unikátní projekce od Pavla Karase, která dokumentuje fantastickou kvalitu slunečních observatoří. Jak důmyslně a jak detailně jsme schopni studovat naši denní hvězdu? A najdeme v blízkém vesmíru stálice podobné našemu Slunci?

představení v sále digitária

klíčová témata: Slunce a jeho vliv na Zemi, vznik polárních září, způsoby studia Slunce, orientace na hvězdné obloze

Sluneční superbouře
Vydejte se na cestu současnou i minulou Sluneční soustavou a odhalte některá planetární „nej“! Ve výpravném představení nahlédneme pod pokličku vzniku Sluneční soustavy a zjistíme, kdy a kde se vzalo Slunce s planetami. Na vlastní oči spatříme ta nejzajímavější zákoutí našeho planetárního systému a podíváme se do míst, kam se doposud odvážily jen meziplanetární sondy.

Potvrzené rezervace:
ZŠ Trávník, Přerov, 5. (43 osob)
ZŠ Olomouc, 779 00 Olomouc, 5. A, 5. B (59 osob)
ZŠ Nádražní, Česká Třebová, Česká Třebová, 5.B (27 osob)

Ale pozor – čeká nás putování spalujícím žárem i mrazivými pustinami, vesmírným vzduchoprázdnem i atmosférami hustými tak, že by se daly krájet! Dostaneme se nebezpečně blízko planetárnímu otesánkovi, budeme kličkovat mezi měsíci, prstenci a planetkami, pronásledovat kypící kometu. Zatočí se nám hlava nad gigantickou bouří, která by klidně pohltila celou planetu Zemi, a bude nás jímat závrať nad vrcholkem té největší sopky i na okraji toho nejhlubšího kaňonu.

Dobrodružnou cestu Sluneční soustavou doprovází prohlídka aktuální noční oblohy, na níž budeme pátrat po nápadných souhvězdích, hvězdách i planetách. Představení Úžasné planety je autorské představení Jana Píšaly z Hvězdárny a planetária Brno.

představení v sále digitária

klíčová témata: Sluneční soustava, planety, planetky a komety, orientace na hvězdné obloze

Úžasné planety
Žijeme obklopeni barvami, dokážeme rozeznat tisíce a tisíce barev lišících se tónem, sytostí, či jasem. Na to všechno nám stačí pouze několik druhů světlocitlivých buněk.

Potvrzené rezervace:
Cyrilometodějské gymnázium, základní škola a mateřská škola v Prostějově, 796 01 Prostějov (30 osob)

Po vzoru Isaaca Newtona objevíme barvy v obyčejném bílém světle. Nelekneme se ani omezení daných lidskou fyziologií a zkusíme pohlédnout do krajů infračervených a ultrafialových. Spektrum ale není jen duha.

Elektromagnetické spektrum umožňuje rozluštit nepředstavitelné množství informací o jevech a objektech jak nesmírně obrovských a vzdálených, tak i neuvěřitelně malých. Spektroskop je užitečný skoro vždy, ukážeme si konkrétní příklady. I všem dobře známé Slunce může vypadat úplně jinak, než jsme zvyklí. Za dobrého počasí se přesvědčíme na vlastní oči.

pro 7. třídu zš a vyšší ročníky

Barevná a neviditelná optika
Lidé po celá staletí snili o cestách do vesmíru... a po celá staletí se nic nezměnilo... Vždycky zůstalo pouze u toho snění. Teprve v polovině minulého století bylo najednou možné uvést troufalé představy v realitu.

Potvrzené rezervace:
ZŠ ŽĎár nad Sázavou, 59101 Žďár nad Sázavou, 6.A (25 osob)
Ul. L. Novomeskeho Trenčín, , Trenčín, 8. A,7.B , L. (46 osob)
Zš Staňkova, Brno, 9. ročník (24 osob)
ZŠaMŠ Radostín nad Oslavou, Radostín nad Oslavou 594 44, VII (29 osob)

Představení nás provede nejúžasnějším dobrodružstvím, do kterého se lidstvo kdy pustilo. Půjdeme ve šlépějích konstruktérů prvních umělých družic Země. Zažijeme výpravu prvního člověka do vesmíru. Prvního hrdiny, který se vznášel ve skafandru mimo mateřskou loď. Prvních pozemšťanů, kteří se procházeli po Měsíci. Podíváme se také na Mars, Venuši či okraj Sluneční soustavy.

Co pohánělo kola kosmického průmyslu? Byla to touha po poznání? Závod velmocí? A kam se kosmický výzkum vydá v nejbližší budoucnosti? Na to všechno – a mnohé další – odpovídá představení Úsvit kosmického věku. Pořad o historii pozemské kosmonautiky, o odvěké touze člověka vznést se mezi hvězdy.

Představení Úsvit kosmického věku je z dílny společnosti Mirage IIID, jednoho z nejlepších producentů pořadů do digitálních planetárií na světě. Součástí je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

představení v sále digitária

klíčová témata: historie kosmonautiky, výzkum Sluneční soustavy, pohyb umělých družic, orientace na hvězdné obloze

Potvrzené rezervace:
Galileo School, Bratislava, 4 rocnik (47 osob)

25. května

Výpravy do vesmíru, největší dobrodružství, do kterého se kdy lidstvo pustilo, mají zásadní vliv na podobu našeho života. Nejen, že díky nim luštíme ta největší tajemství vesmíru, ale s následnými praktickými aplikacemi se setkáme na každém kroku.

Potvrzené rezervace:
ZŠ a MŠ Dolní Loučky, Dolní Loučky, 9. (11 osob)
ZŠ a MŠ Dolní Loučky, Dolní Loučky, 6. (20 osob)
ZŠ a MŠ Nedvědice, Nedvědice, VI.A (21 osob)
OA, SOŠK a VOŠ Kotlářská, Brno, 1. A, 1. B (86 osob)
SZŠ Kroměříž, 767 26, Kroměříž, 2.ročník (30 osob)
SZŠ Kroměříž, 767 26 Kroměříž, 1.B (14 osob)

Umělé družice nepřetržitě snímají zemský povrch a umožňují nám zblízka sledovat rychlé i dlouhodobé změny životního prostředí. Prozradí zítřejší počasí, míru odlesňování, rozlohu zemědělské půdy anebo velikost ledovců. Někteří z nás vděčí za své životy právě vesmírným technologiím, vzpomeňme ohnivzdorné obleky, nárazuvzdorné helmy nebo hasicí přístroje.

Tím však seznam užitečných vynálezů, které jsou výsledkem vesmírného průmyslu, zdaleka nekončí. Před námi se neustále otevírají nové příležitosti od alternativních systémů čištění vody a energetických zdrojů, naváděcí a řídící letecké přístroje, lopatky turbíny, zateplení domů, zvýšení bezpečnosti osobních aut nebo zlepšení účinnosti paliva. To vše budeme diskutovat při cestě Do vesmíru a zase zpátky.

Navíc si v pořadu vysvětlíme, kde a jakým způsobem můžeme na nebi zahlédnout umělou družici. Pořad Do vesmíru a zase zpátky pochází z dílny společnosti SkySkan, předního výrobce digitálních planetárií. České znění namluvil Daniel Dítě. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

představení v sále digitária

klíčová témata: praktické aplikace kosmických technologií, dálkový průzkum Země, orientace na hvězdné obloze

Do vesmíru a zase zpátky

Potvrzené rezervace:
ZŠ Drnholec, Drnholec, 6. A + 6. B (33 osob)

Prohlídka výstavy: Příběh Sluneční soustavy
Aneb světlo jako paprsek. V přednáškovém sále si nebudeme o paprscích pouze vyprávět, ale uvidíme cestu světla na vlastní oči. Série experimentů předvede důsledky zákona odrazu a lomu jako součásti každodenního života i jejich využití v praxi. Žáci pochopí funkci optických vláken, rozložení a složení bílého světla.

Potvrzené rezervace:
ZŠ Břeclav, Komenského 2, Břeclav, VII.A (28 osob)

Studenti se do pořadu aktivně zapojí a jejich přístup pak udá tempo a směr dalšího výkladu. V některých případech si dokonce sami vyberou, jaký experiment uvidí.

Potvrzené rezervace:
ZŠ Veselí nad Moravou, , Hutník (36 osob)
ZŠ Mírové nám., Hodonín, 5.a 4.B (42 osob)
ZŠ a MŠ Dr. Joklíka, 697 01 Kyjov, IV. A,B, (47 osob)
ZŠ a MŠ Ústí, Ústí, 1.-5. ročník (32 osob)
ZŠ Bednářova, Brno, 9 (18 osob)

Potvrzené rezervace:
ZŠ a MŠ Dolní Loučky, Dolní Loučky, 6. (20 osob)

Potvrzené rezervace:
ZŠ a MŠ Dolní Loučky, Dolní Loučky, 9. (11 osob)

Potvrzené rezervace:
ZŠ a MŠ Studenec, Studenec, 3, 4 a 5 (20 osob)
Račanská (2 osob)

Do vesmíru a zase zpátky

Potvrzené rezervace:
Zdravotnická škola, Brno (27 osob)

Geometrická optika
Pozor, pořad se neodehrává v novém digitáriu, nýbrž malém planetáriu. Ač je již stařečkem, umí vykouzlit nádhernou hvězdnou oblohu, kterou v přesvětleném Brně nikde nespatříte. Přijďte si odpočinout a chvíli, občas i v tichosti, posedět pod hvězdami ...

... za zvuku příjemné melodie a pohodového povídání se budeme společně dívat na nebe plné hvězd. Nebudete zahlceni ani astrofyzikou ani vyspělou technikou, nic vás nebudeme učit. Pokusíme se vás provést skutečnou relaxací s pomocí vesmíru a bájných příběhu a zbavit vás aspoň na chvíli všech starostí všedních dnů.

pořad probíhá v malém planetáriu

Relaxace pod hvězdami

Tajemství neviditelných světů
Vyzkoušejte jógu netradičně v prostorách Hvězdárny a planetária Brno.

Jóga není pouze fyzické cvičení obohacené o soustředění na správné dýchání. Jóga je přístup k životu. Vhodné pro muže i ženy všech věkových kategorii, pro začátečníky i pokročilé. Neopakovatelný zážitek relaxace, uvolnění, protažení svalů a posílení celého těla.

bez věkového omezení
délka cvičení: 60 minut
podložky k dispozici u nás

Jóga
Divadelní představení

účinkují: Lukáš Hejlík, Pavel Oubram a Věra Hollá

Nepropadejte panice! Ano, LiStOVáNí opravdu uvádí legendární první část ´pětidílné stopařské trilogie´. Navíc se ve spolupráci s Hvězdárnou Brno můžete těšit na opravdovou hvězdou jízdu. Tato bravurní parodie na sci-fi je dnes již klasické dílo. Komplikovaný a originální příběh začíná zničením Země, která musí udělat místo nové galaktické dálnici. Hlavní hrdina příběhu, docela obyčejný, ale sympatický pozemšťan jménem Arthur Dent, má to štěstí, že s pomocí svého přítele Forda Prefecta, údajně nezaměstnaného herce, z něhož se vyklube mimozemšťan, stopne kosmickou loď, a tak se mu podaří uniknout z místa katastrofy. Přijďte a dozvíte se odpověď na zásadní otázku života, vesmíru a vůbec!

VEŘEJNÝ

LiStOVáNí.cz: Stopařův průvodce Galaxií (Douglas Adams)

Prosklená fasáda a velká pochůzná terasa navíc zprostředkují úžasné pohledy na denní i noční Brno. Komentované procházky večerní oblohou vedou odborní průvodci. S ohledem na změny v postavení nebeských těles, stejně jako roční období, je každá taková výprava zcela jedinečná. Pozorování je vhodné pro návštěvníky jakéhokoli věku, a je dobré (dokonce i v létě), se na něj teple obléci. I když máme k dispozici skutečně špičkové dalekohledy, ani ony nic nezmůžou s pozemskou oblačností. Je-li zataženo, pak přijde vhod návštěva malého planetária, kde se pod umělou oblohou seznámíte s nejnápadnějšími hvězdami i souhvězdími.

26. května

Potvrzené rezervace:
ZŠ a MŠ Božice,,, Božice , 3. a 4.tř. (44 osob)
ZŠ Zábřeh, 605536270, III.A, III.B (53 osob)
Zš a Mš Pavlice, Pavlice, 1.-5. (32 osob)
ZŠ a MŠ Tasovice, Hodonice, 6.A (27 osob)

Potvrzené rezervace:
ZŠ a MŠ Jihlava, Nad Plovárnou , Jihlava (39 osob)
ZŠ Veselá, Zlín, 3 - 4 tř. (42 osob)
ZŠ Dolní Rožínka, Dolní Rožínka, 4. a 5. (35 osob)
ZŠ Čejkovická, Brno, Brno, 5.A (29 osob)
ZŠ Jevíčko, Jevíčko, 6.-9. (16 osob)

Úžasné planety
Ježek, zajíc, krtek a sova jsou čtyři kamarádi, kteří se sešli na kraji lesa, aby prozkoumali hvězdářskou základnu.

Potvrzené rezervace:
ZŠ Jevíčko, Jevíčko, 1.-5.ročník (10 osob)
MŠ Mokrá -Horákov, Mokrá -Horákov, 6 tříd (112 osob)
— (7 osob)

Všechno je pro ně nové, nikdy nic podobného neviděli, a když vidí startovat raketu, jsou z toho úplně paf. Nikdo netuší, o co by se mohlo jednat, a tak vymýšlí jeden bláznivý nápad za druhým. A snad by se tam dohadovali dodnes, kdyby nepotkali chytrého myšáka, který jim vše vysvětlil. A protože myšák strávil celý život mezi vědci na hvězdářské základně, ví toho o vesmíru opravdu hodně.

Pohádkový příběh Se zvířátky o vesmíru je nejen ryze český, ale dokonce brněnský projekt. Výsledné představení kombinuje záběry několika klasických loutek s virtuálními animacemi. Autorem scénáře je David Koval z Hvězdárny a planetária Brno, dramaturgem je Jan Šotkovský. Design loutek navrhl brněnský kreslíř Dalibor Krch, vyrobeny byly v dílnách Divadla Radost, jehož herci loutky také vodili. Hlas hrdinům propůjčili herci Městského divadla Brno. Výslednou kompozici vytváří grafické studio Petra Hlouška. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

představení v sále digitária

klíčová témata: seznámení se se Sluneční soustavou, planetami a Měsícem, orientace na hvězdné obloze

Se zvířátky o vesmíru
Libor Balák, RNDr. Miriam Nývltová-Fišáková, Ph.D., Vývoj člověka – řád evoluce nebo chaos života?

Co se stane, když některá z množství témat kolem evoluce člověka, budou zkoumána z nových pohledů některých badatelů zvučných jmen? A všimli jste si, jak automaticky se do vývoje organismů i člověka klade znaménko plus? Naopak prosté znaménko mínus – šetření energie a redukce – otvírá úplně jiný nový pohled na život a naši vlastní historii. Známe kostry našich nejrůznějších předků, někdy však pohled novým způsobem nebo novou analýzou, zaměřenou jen na některé jejich drobné kůstky, znamenají velké přepisování našich dějin. Je například habilis ještě člověk? Jsou tzv. hobiti z ostrova Flores ještě mnohem starobylejší špičkou ledovce, než by se kdy zdálo?

Na přednášky k nám zveme známé popularizátory prezentující některé z mnoha vědeckých témat, ale také špičkové odborníky, s nimiž se v menším počtu diváků ponoříte hlouběji do problematiky a dokonce se dle zájmu můžete zúčastnit i rozsáhlejší diskuze.

vhodné pro vážné zájemce o přírodní vědy
délka pořadu: přibližně 60 minut

Přednáška

27. května

Vydejte se na fantastickou cestu vesmírem! Výzkum vesmíru je jedním z největších dobrodružství, do kterého se lidstvo kdy pustilo. Touha po poznání nás žene kupředu, jsme připraveni napnout plachty k cestě ke hvězdám. Je to ovšem cesta plná dřiny, krátkých záblesků vzrušení i mylných kroků. Je to výprava, která nalézá odpovědi na ty nejzajímavější otázky!

Potvrzené rezervace:
ZŠ Měřín, Měřín, 3. třída (60 osob)
ZŠ Jasanová 2, 637 00 Brno, III. B, III.A (52 osob)
ZŠ Řehořova, Brno, 3.A (18 osob)
ZŠ a MŠ Holasice , Holasice, třída předškoláků (13 osob)

Vydáme se na průzkum vesmíru na palubě raketoplánu i Mezinárodní kosmické stanice. Nahlédneme také dovnitř astronautova těla. Čeká na nás nácvik stavu beztíže, rychlá centrifuga i nepříjemné přetížení.

To ale není vše! Vesmír je zrádné místo a nebezpečí v podobě extrémního záření, meteoritů i mrazivě nízkých a pekelně vysokých teplot číhá na každém kroku. Prožijeme pár dní v těle astronauta a vyzkoušíme si, jak těžké je dobývání vesmíru a co všechno pobyt na oběžné dráze obnáší.

Pořad Astronaut pochází z dílny NSC creative, jednoho z nejuznávanějších producentských týmů pro sférickou projekci na světě. Namluvil Jan Kolařík. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

představení v sále digitária

klíčová témata: Sluneční soustava, hvězdy a planety, orientace na hvězdné obloze

Astronaut

Potvrzené rezervace:
ZŠ Borský Mikuláš, , Borský Mikuláš, Slovensko, 7.A,B (38 osob)
ZŠ a MŠ Na Kopcích, 674 01 Třebíč, 9.A, 9.B (30 osob)
Masarykova ZŠ Velká nad Veličkou, Velká nad Veličkou , 8. A, 8. B (33 osob)
ZŠ A MŠ ŠTÍTY, okres Šumperk, Štíty, 789 91, 7. A, 7. B, (28 osob)
Základní škola, 625 00 Brno, 9.D (15 osob)
Gymnázium J. G. Mendela, Brno, II AM (18 osob)

Potvrzené rezervace:
ZŠ a MŠ Bystřice pod Lopeníkem, Bystřice pod Lopeníkem, 3.,4.,5. (17 osob)

Potvrzené rezervace:
ZŠ Židlochovice, Židlochovice, 9.A,B,C (73 osob)
ZŠ a MŠ Bystřice pod Lopeníkem, Bystřice pod Lopeníkem, 3., 4., 5. (17 osob)
ZŠ Město Libavá, Libavá, 8. (10 osob)

pořad probíhá v malém planetáriu

Relaxace pod hvězdami
malé planetárium - veřejnost

Divadelní představení

účinkují: Lukáš Hejlík, Pavel Oubram

LiStOVáNí tentokrát udělá výjimku a z pestré žánrové palety uvede cestopis. Cílem tohoto LiStOVáNí bude Hanzelku se Zikmundem přiblížit dnešním generacím, kterým vše připadá tak samozřejmé a netuší, že tihle dva byli a navždy budou opravdoví “frajeři”.

VEŘEJNÝ

LiStOVáNí.cz: LEGENDA Z + H (Miroslav Zikmund a Jiří Hanzelka)

28. května

Čím drží svět pohromadě? Kde najdeme Ptačí ostrov? Má Měsíc skutečně tisíc tváří? Kam ukazuje severní hvězda? Podaří se Tomášovi s Alenkou napravit celou neplechu a zachránit kouzelnou říši za knihovnou?

V dětském představení Ptačí ostrov se vydáme do světa fantazie, kde potkáme syna Severní hvězdy Aruna, prostořekého piráta s partou dobromyslných námořníků, mudrce Al Hasena s mohutným plnovousem, stejně jako hodnou tetu a přísného strejdu. To vše v kulisách, které si vzaly za vzor Lednicko-Valtický areál. Budeme svědky pátrání po kouzelném klíči od tajemného globusu, na cestu nám posvítí čarovná světluška, poplaveme s lodí plnou bukanýrů, vzneseme se s neuvěřitelným létajícím strojem a staneme se svědky objevu neobvykle krásného drahokamu, průzračného jako měsíční svit. A hlavně zažijeme velkou zábavu!

Představení vzniklo jako společný projekt Hvězdárny a planetária Brno a Charta Linea, scénář napsal Jan Šotkovský, režíroval Petr Hloušek. V dětských rolích hraje Adéla Ondrušová a Vojtěch Ventruba, v dospělých rolích herci Městského divadla Brno Hana Holišová, Eva Ventrubová a Petr Štěpán. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a povídání o Měsíci.

VSTUPENKY »
Na počest autora knihy Stopařův průvodce po Galaxii Douglase Adamse jsme si připravili na sobotu 8. května interaktivní hru pro děti od 10 do 15 let. Účastníci si ověří, zda ovládají dovednosti potřebné ke stopování po Galaxii. Nikomu nesmí chybět ručník!

29. května