Astronomická mapa České republiky

Amatérská prohlídka oblohy
Z

c/o Petr Scheirich, Fričova 298, 251 65
http://www.astronomie.cz | apo@astronomie.cz

Základy spolku Amatérská prohlídka oblohy byly položeny na jaře 1986, občanské sdružení oficiálně vzniklo v lednu roku 1994. V roce 2012 občanské sdružení formálně ukončilo svoji činnost a stalo se sekcí České astronomické společnosti.

Sdružuje několik desítek nadšenců z celé České republiky a Slovenska, jejichž společným koníčkem (někdy i povoláním) je pozorování krás denní a noční oblohy. Sdružení též provozuje velmi rozsáhlé www stránky.

Členové Amatérské prohlídce oblohy se v minulosti podíleli na vzniku celé řady zajímavých publikací a jsou také dlouholetými spoluorganizátory Astronomické expedice, která se každé léto koná na pozemku Hvězdárny v Úpici. Navíc pořádají Setkání členů Amatérské prohlídky oblohy, jež jsou otevřená pro všechny zájemce o dění na obloze.

geografická poloha 14° 46′ 48″ | 49° 54′ 37″ | mapa Google | mapa Seznam

Vaše komentáře k tomuto místu:
Vyplňte prosím alespoň své jméno nebo přezdívku, napište svůj vzkaz a správně zapište jméno X-té planety (řazení je tradiční, podle průměrné vzdálenosti od Slunce).
jméno:  e-mail:  7. planeta:
Zatím žádný komentář.

Připraveno v rámci Demonstrátorského semináře organizovaného v říjnu 2006 Sdružením hvězdáren a planetárií za podpory Ministerstva kultury České republiky.