Jsme v provozu! Ptáte se na podmínky návštěvy? Při vstupu do sálu digitária budete požádáni o předložení QR kódu či jiného dokumentu o očkování nebo o prodělání. Výjimkou jsou děti do 12 let, ty nepotřebují žádný test. Ve věku od 12 do 18 let akceptujeme test. Všichni se musí během projekce chránit respirátorem (do 12 let rouškou). Školní výpravy mají jiný režim. Moc děkujeme za pochopení.

Brno svedlo vědu

Mimořádné… Přesně takové bylo odpoledne 13. června na Hvězdárně a planetáriu Brno. Na půdě digitária byste napočítali nebývalou koncentraci špičkových brněnských vědců i do vědy zainteresovaného publika. Konal se totiž první ročník akce Svedu vědu, která je společným projektem brněnské hvězdárny a Jihomoravského inovačního centra.

Tato neformální, nesoutěžní přehlídka aktuálních vědeckých témat z oblasti technických, přírodních, humanitních i společenských věd řešených na území Jihomoravského kraje měla jediný cíl – ukázat, jak výjimečná věda se v našem regionu dělá.

Jednotlivá témata přitom představili ti nejpovolanější, tedy vědci, kteří se jimi každodenně zabývají. Stalo se tak formou svižných, sedmiminutových příspěvků, přičemž v publiku usedli zástupci místních technologických, průmyslových a výzkumných společností i akademické sféry.

Na pódiu se postupně vystřídali Zuzana Holubcová z Ústavu histologie a embryologie Masarykovy univerzity, Vojtěch Adam z Ústavu chemie a biochemie Mendelovy univerzity v Brně, Alexandr Knápek ze skupiny Elektronové litografie Ústavu přístrojové techniky Akademie věd České republiky, v. v. i. (ÚPT), Norbert Werner z Ústavu teoretické fyziky a astrofyziky Masarykovy univerzity, Aleš Daňhel z Biofyzikálního ústavu Akademie věd České republiky, v. v. i., Jiří Jaroš z Ústavu počítačových systémů Vysokého učení technického v Brně, Libor Mrňa ze skupiny Laserových technologií ÚPT, Barbora Kozlíková z Katedry vizuální informatiky Masarykovy univerzity, Pavel Plevka ze Středoevropského technologického institutu (CEITEC MU), Petra Urbanová z Laboratoře morfologie a forenzní antropologie, Filip Plešinger z oddělení Medicínských signálů ÚPT, Kamil Paruch z Ústavu chemie Masarykovy univerzity, Miroslav Horák  z Ústavu jazykových a kulturních studií Mendelovy univerzity v Brně a Jan Černocký z BUT Speech@FIT Vysokého učení technického v Brně.

Čtrnáctka výjimečných vědců s přehledem dokázala, že věda dokáže být okouzlující, uhrančivá, zábavná i překvapivá – ostatně stejně jako oni sami. A především, že špičková věda je všude kolem nás. Navíc blíž, než možná tušíte. Třeba jen pár zastávek tramvají…

A protože je Jihomoravský region plný nadaných vědců, již teď je jisté, že se necháme vědou svést i v roce následujícím!

Více na http://www.sveduvedu.cz