Hvězdárna a planetárium Brno
Russkij
Italiano
Français
Polski

Program & vstupenky OTEVŘENÉ VSTUPENKY »

◀   ▶

PONDĚLÍ

16. prosince

Čím drží svět pohromadě? Kde najdeme Ptačí ostrov? Má Měsíc skutečně tisíc tváří? Kam ukazuje severní hvězda? Podaří se Tomášovi s Alenkou napravit celou neplechu a zachránit kouzelnou říši za knihovnou?

Potvrzené rezervace:
ZŠ a MŠ Moravské Prusy, Moravské Prusy (66 osob)
ZŠ a MŠ Pohořelice, Pohořelice, 1.A,B,C,D. (67 osob)
ZŠ a MŠ Tasovice, Tasovice 374, 1.A + 1.B (46 osob)

V dětském představení Ptačí ostrov se vydáme do světa fantazie, kde potkáme syna Severní hvězdy Aruna, prostořekého piráta s partou dobromyslných námořníků, mudrce Al Hasena s mohutným plnovousem, stejně jako hodnou tetu a přísného strejdu. To vše v kulisách, které si vzaly za vzor Lednicko-Valtický areál. Budeme svědky pátrání po kouzelném klíči od tajemného globusu, na cestu nám posvítí čarovná světluška, poplaveme s lodí plnou bukanýrů, vzneseme se s neuvěřitelným létajícím strojem a staneme se svědky objevu neobvykle krásného drahokamu, průzračného jako měsíční svit. A hlavně zažijeme velkou zábavu!

Představení vzniklo jako společný projekt Hvězdárny a planetária Brno a Charta Linea, scénář napsal Jan Šotkovský, režíroval Petr Hloušek. V dětských rolích hraje Adéla Ondrušová a Vojtěch Ventruba, v dospělých rolích herci Městského divadla Brno Hana Holišová, Eva Ventrubová a Petr Štěpán. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a povídání o Měsíci.

představení v sále digitária

klíčová témata: podoby Měsíce, měsíční krátery a měsíční moře, orientace na hvězdné obloze

Ptačí ostrov 2D
1 volných míst
REZERVACE »
Umělou hvězdnou oblohu, na rozdíl od digitária, zde sice neuvidíte, ale to neznamená, že byste nebyli obklopeni vesmírem.

V sále exploratoria se ocitnete v Říši mlhovin, kterou prozkoumáte prostřednictvím vlastního důvtipu i velkoformátových fotografií úchvatných vesmírných objektů! Dozvíte se, kde se rodí i jak umírají hvězdy, nahlédnete do minulosti i budoucnosti našeho Slunce, dotknete se materiálu, který zde zbyl po utváření Sluneční soustavy, ocitnete se v nitru hvězdné porodnice i nedaleko pulsující supernovy. To vše v kulisách zářícího plynu, éterických mlhovin i gigantických galaxií.

Příběhem Sluneční soustavy provádí zkušený moderátor, který zodpoví případné dotazy. Pro žáky je připraveno několik jednoduchých úkolů, jejichž prostřednictvím si udělají představu o složení, struktuře, stáří i velikosti vesmírných objektů za hranicemi Sluneční soustavy.

v sále exploratoria

klíčová témata: vznik, vývoj, zánik hvězd, vznik Sluneční soustavy, mezihvězdný plyn a prach

REZERVACE »
Jak to, že na nás padají hvězdy? A padají na nás skutečně? A pokud ano, mohou se trefit i do nás? Odpovědi na tyto otázky budou hledat Lucie, James a Vladimír – tři odvážní přátelé, kteří se nebojí nastoupit do vlastnoručně postavené rakety a podniknou bláznivé dobrodružství na Měsíc, mezi planetky a komety.

Potvrzené rezervace:
ZŠ a MŠ Kravsko, Kravsko 169, 671 51, 1.- 5. (123 osob)
ZŠ Bosonožská, 1.A., 1.B., 1.P. (52 osob)

Lední medvěd Vladimír a tučňák James nejdříve podniknou vesmírnou cestu na palubě rakety Polaris, aby přišli na zoubek polární záři. Jako na potvoru je ale zasáhne meteorit, takže zcela neplánovaně havarují na úpatí staré pyramidy, kde se potkají s Lucíí, všetečným kolibříkem. Právě Lucii ale vrtá hlavou legenda vysekaná v kameni o světlech na nebesích.

Všem třem nezbývá, než se nalodit na opravenou raketu Polaris a vydat se nejdříve na Měsíc, pak do oblasti mezi Marsem a Jupiterem, kde se pohybuje celá řada malých planetek, aby nakonec přistáli na povrchu jedné z komet. Hypotézy, pozorování a analýzy jim umožní najít odpovědi na všechny otázky a samozřejmě se vrátit zpět na Zemi.

Poněkud ztřeštěná podívaná pochází z dílny planetária St. Etienne. Namluvil Richard Genzer a Michal Suchánek. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

pro mateřské školy, 1. třídu ZŠ a vyšší ročníky
2D (klasické) představení v sále digitária

klíčová témata: podoba Měsíce, malá tělesa Sluneční soustavy (planetky, komety), meteory, orientace na hvězdné obloze

Lucie: tajemství padajících hvězd 2D
Objednány 2 školy.
5 volných míst

17. prosince

Meziplanetární sondy v uplynulém půlstoletí prozkoumaly všechny planety Sluneční soustavy, nezapomněly ani na jejich satelity anebo ještě menší tělesa – planetky a komety. Teď máte příležitost vydat se na návštěvu těchto světů i vy.

Potvrzené rezervace:
ZŠ Hamry, Brno, 5.A (19 osob)
ZŠ Brno, Hamry, 61400 Brno, 5.B (21 osob)
SOU Kyjov, Kyjov, 3 (30 osob)

První zastávkou bude Měsíc, jediné vesmírné těleso, na kterém lidé dosud přistáli. Dalším logickým cílem je Mars. Proč? Je blízko, navíc se ze všech ostatních planet nejvíce podobá Zemi. Máme šanci nalézt na něm i známky života?

Naše výprava se však nezastaví. Pokračovat budeme ke čtyřem plynným obrům – Jupiteru, Saturnu, Uranu a Neptunu. Prolétneme také kolem kometárního jádra – kosmického ledovce, jehož složení odpovídá materiálu, ze kterého před 4 a půl miliardami roků vznikla celá Sluneční soustava.

A čeká nás také trpasličí planeta Pluto. Jediná sonda, která jej v roce 2015 navštívila, nám ukázala podivuhodný svět s tmavými krátery a zasněženými ledovci.

Průzkum vesmíru je fascinující a vždy přináší překvapivé poznatky. Zažijte s námi zázraky přírody ve Sluneční soustavě!

2D (klasické) představení v sále digitária

klíčová témata: planety Sluneční soustavy, dálkový průzkum vesmíru, orientace na hvězdné obloze

110 volných míst

Potvrzené rezervace:
Hrušovany nad Jevišovkou, Hrušovany nad Jevišovkou 671 67 (58 osob)

Potvrzené rezervace:
ZŠ Klobouky u Brna, Klobouky u Brna, 5.A (22 osob)
Církevní základní a mateřská škola ve Zlíně, Zlín, 5. (27 osob)
Hrušovany nad Jevišovkou, Hrušovany nad Jevišovkou 671 67 (58 osob)

73 volných míst

Potvrzené rezervace:
Gymnázium Bratislava, Bratislava, 1. a 3. třída (40 osob)

Objednána 1 škola.
140 volných míst

18. prosince

Potvrzené rezervace:
Gymnázium Blansko, Blansko, kvinta (25 osob)

Rezervováno
Čtyři sta tisíc techniků a vědců. Kosmická raketa a kosmická loď z 5 a půl milionu součástek. Dvanáct pozemšťanů – před 50 roky. Vzhůru na Měsíc! 2D

Potvrzené rezervace:
ZŠ Modřice, Brno, V.A, V.B (58 osob)
Individuální vzdělávání - dom. škola, Brno, 1.,3. a 5. (5 osob)

Vysněného cíle dosáhlo šest výprav. Dvě posádky testovaly mateřskou loď i přistávací modul na oběžné dráze Země, jiné dvě na oběžné dráze Měsíce. Apollo 13 zažilo nejúspěšnější neúspěch. Dvanáct lidí – výpravy Apollo 11, 12, 14, 15, 16 a 17 – na povrchu Měsíce chodilo, skákalo, padalo, jezdilo i tak trochu bouralo. Zpět na Zemi přivezli kosmonauti na čtyři sta kilogramů hornin. Jimi prováděné experimenty, z nichž jeden stále běží, si vzaly na paškál studium mechanických vlastností půdy, měsícotřesení, vlastností slunečního větru…

Program Apollo podpořil rozvoj a integraci řady technologií do našich každodenních životů. V šedesátých letech 20. století měly nejmenší počítače velikost místností, kvůli přistání na Měsíci však vznikl aparát, který jako jeden z prvních využil v civilním, nevojenském světě integrované obvody. Mezi novinky spojované s měsíčním projektem patří žáruvzdorné materiály, sušení vymrazováním a mnohé další.

Přijďte do digitária, prožijte příběh projektu Apollo, vydejte se Vzhůru na Měsíc! Jedno z neúžasnějších představení v současnosti, v české změní pouze v Brně. Laskavým hlasem vás bude provázet Kristýna Daňhelová. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd, nejnápadnějších souhvězdí a samozřejmě Měsíce.

2D (klasické) představení v sále digitária

klíčová témata: cesta na Měsíc, satelity planet sluneční soustavy, kosmonautika, orientace na hvězdné obloze

Vzhůru na Měsíc! 2D
Objednány 2 školy.
117 volných míst
REZERVACE »
Čtyři sta tisíc techniků a vědců. Kosmická raketa a kosmická loď z 5 a půl milionu součástek. Dvanáct pozemšťanů – před 50 roky. Vzhůru na Měsíc! 3D

Přijďte do digitária, prožijte příběh projektu Apollo, vydejte se Vzhůru na Měsíc! Jedno z neúžasnějších 3D představení v současnosti, v české změní pouze v Brně. Laskavým hlasem vás bude provázet Kristýna Daňhelová. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd, nejnápadnějších souhvězdí a samozřejmě Měsíce.

Vzhůru na Měsíc! 3D

Jevíčko (30 osob)

Rezervováno
Aneb světlo jako vlnění. Vlnová optika je velmi abstraktní částí fyziky. Série předváděných experimentů je ale koncipována tak, aby podala co nejlepší představu o světle na základě podobnosti s mechanickým vlněním na hladině vody, ale i akustickým vlněním ve vzduchu.

Potvrzené rezervace:
Dr. Karla Polesného, Znojmo, 4. (23 osob)

Experimenty postupně odhalí základní principy vlnové optiky – např. Huyghensův-Fresnelův princip, interferenci (skládání) vlnění či difrakci (ohyb) vlnění. Na vlastní oči žáci uvidí slavný Youngův pokus s dvojštěrbinou, polarizované světlo i model atmosféry, pomocí něhož vysvětlíme, proč je obloha modrá.

pro 8. třídu zš a vyšší ročníky

Vlnová optika

REZERVACE »
Sluneční soustava je dnes důvěrně známým koutkem v obrovsky rozlehlém vesmíru. Jistě, má své skryté záhady a překvapení, ale v hrubých rysech ji známe docela dobře. Není to ale tak dávno, kdy tomu bylo úplně jinak. Náš svět končil někde u Měsíce, při troše dobré vůle u Marsu. Vše se změnilo v okamžiku, kdy se na cestu vydali dva nekoneční poutníci…

Jejich úkol byl jediný: prozkoumat planety Jupiter, Saturn, Uran a Neptun. Jeden z nich se dokonce ohlédl a pořídil ikonický portrét planety Země i celé Sluneční soustavy. Sondy Voyager se také staly prvními lidskými výtvory, které opustí gravitační jámu samotného Slunce. Spolu se vzkazem pro mimozemské nálezce se totiž vydaly na cestu bez návratu, tam někam mezi hvězdy.

Byl to fantastický projekt: prozkoumat všechny velké planety od Jupiteru až po Neptun, v průběhu více než dvaceti let. Byl to úžasný důkaz o umu pozemských vědců a techniků. Oba meziplanetární aparáty mnohonásobně přesáhly uvažovanou životnost. Vysílají dodnes, a to jsou od nás dvacet miliard kilometrů daleko…

Fascinuje-li vás příběh nesmrtelných poutníků, srovnatelný s výpravou Sputniku, Jurije Gagarina, Neila Armstronga a Edwina Aldrina, přijďte se podívat na vizuálně jedinečný Příběh nekonečných poutníků.

Autorem představení Příběh nekonečných poutníků: Voyager 3D je Jurij Gapon z UMA Vision. Dílo, kypící úžasnými vizualizacemi, posbíralo několik mezinárodních cen, včetně ceny Fulldome Festivalu Brno za nejlepší 3D film roku 2019. České znění namluvil Ondřej Novák. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

VSTUPENKY »
Vyzkoušejte jógu netradičně v prostorách Hvězdárny a planetária Brno.

Jóga není pouze fyzické cvičení obohacené o soustředění na správné dýchání. Jóga je přístup k životu. Vhodné pro muže i ženy všech věkových kategorii, pro začátečníky i pokročilé. Neopakovatelný zážitek relaxace, uvolnění, protažení svalů a posílení celého těla.

bez věkového omezení
délka cvičení: 60 minut
podložky k dispozici u nás

Jóga
exploratorium - speciální pořad
VSTUPENKY »

Prosklená fasáda a velká pochůzná terasa navíc zprostředkují úžasné pohledy na denní i noční Brno. Komentované procházky večerní oblohou vedou odborní průvodci. S ohledem na změny v postavení nebeských těles, stejně jako roční období, je každá taková výprava zcela jedinečná. Pozorování je vhodné pro návštěvníky jakéhokoli věku, a je dobré (dokonce i v létě), se na něj teple obléci. I když máme k dispozici skutečně špičkové dalekohledy, ani ony nic nezmůžou s pozemskou oblačností. Je-li zataženo, pak přijde vhod návštěva malého planetária, kde se pod umělou oblohou seznámíte s nejnápadnějšími hvězdami i souhvězdími.

19. prosince

Aneb světlo jako paprsek. V přednáškovém sále si nebudeme o paprscích pouze vyprávět, ale uvidíme cestu světla na vlastní oči. Série experimentů předvede důsledky zákona odrazu a lomu jako součásti každodenního života i jejich využití v praxi. Žáci pochopí funkci optických vláken, rozložení a složení bílého světla.

Potvrzené rezervace:
Letovice, Letovice, 8. (45 osob)

Studenti se do pořadu aktivně zapojí a jejich přístup pak udá tempo a směr dalšího výkladu. V některých případech si dokonce sami vyberou, jaký experiment uvidí.

pro 5. třídu ZŠ a vyšší ročníky doporučujeme kombinovat s návštěvou digitária

Geometrická optika
Rezervováno
Na povrchu Slunce to doslova vře. Výtrysky extrémně horkého plynu, žhavé vlny tsunami a obrovské exploze. Pod náporem sluneční plazmy se prohýbá magnetické pole naší planety. Slunce se nás doslova dotýká... Vydejme se na výpravu k naší nejdůležitější hvězdě ve vesmíru. Poznejme horoucí nitro hluboko pod povrchem Slunce a zažijme obrovskou sílu slunečních superbouří.

Potvrzené rezervace:
Letovice, Letovice, 8. (47 osob)
SPŠ Purkyňova, Brno, V2B (25 osob)
SPŠ Brno, Purkyňova, 612 00 Brno, V1C (32 osob)
ZŠ, Brno, Košinova 22, 6.A, 7.B (30 osob)

Představení Sluneční superbouře vysvětlí, jakým způsobem Slunce ovlivňuje dění na planetě Zemi. Během přestavby magnetického pole, erupcí a výronů sluneční hmoty vznikají oblaka horké plazmy, která se řítí prostorem Sluneční soustavy rychlostí až několika milionů kilometrů v hodině. Pokud narazí na planetu Zemi, vytváří nejen polární záře, ale přímo zasahují do našich každodenních životů. Jak to, že díky Slunci přestávají pracovat rozvody elektrické energie, umělé družice anebo mezikontinentální spojení?

Unikátní vizualizace magnetických polí Slunce i Země, stejně jako útvarů na povrchu i pod povrchem naší denní hvězdy, vznikaly na těch nejvýkonnějších počítačích na světě. Pořad Sluneční superbouře pochází z dílny společnosti Spitz, Hvězdárna a planetárium Brno je přitom teprve druhým místem v Evropě, kde má premiéru. Namluvil Vojtěch Dyk.

Součástí představení je unikátní projekce od Pavla Karase, která dokumentuje fantastickou kvalitu slunečních observatoří. Jak důmyslně a jak detailně jsme schopni studovat naši denní hvězdu? A najdeme v blízkém vesmíru stálice podobné našemu Slunci?

2D (klasické) představení v sále digitária

klíčová témata: Slunce a jeho vliv na Zemi, vznik polárních září, způsoby studia Slunce, orientace na hvězdné obloze

Sluneční superbouře 2D
Objednány 4 školy.
46 volných míst

Potvrzené rezervace:
Letovice, Letovice, 8. (45 osob)

pro 5. třídu ZŠ a vyšší ročníky doporučujeme kombinovat s návštěvou digitária

Geometrická optika

Potvrzené rezervace:
Letovice, Letovice, 8. (47 osob)
Gymnázium Blansko, Blansko, kvinta (65 osob)
ZŠ Jána Kupeckého, Pezinok 902 01 , 8.A. a 8.C. (55 osob)
SZaŠ Rajhrad p.o., 664 61 Rajhrad, 2.E (15 osob)

Sluneční superbouře 2D
Objednány 4 školy.
REZERVACE »
Od počátku lidstva vzhlížíme ke hvězdám a sníme o tom, že se jich jednou skutečně dotkneme. A pokud máme žít déle než naše planeta Země, budeme tento sen dokonce nuceni uskutečnit.

Představení EXPLORE: Klíč k cestě na Mars je věnované té nejpodivuhodnější výpravě, na kterou se lidé v současnosti připravují – cestě na Mars. Proč vlastně máme takové touhy? Co nás nutí hazardovat? Co všechno nám prolétne hlavou při tak bezprostřední návštěvě cizího světa?

Mars je naším blízkým sousedem. Není snad školáka, který by nevěděl, že jde o jednu z planet. Dvacáté století vzalo Marsu kanály i Marťany, do říše mýtů odkázalo také představy o rostlinách na jeho povrchu. I tak ale zůstává velkou výzvou – po Měsíci jediným, rozumně dostupným tělesem ve Sluneční soustavě, kam se lidé snad již brzy vydají.

Vydejte se na cestu historií poznávání Sluneční soustavy. Od prvních astrologických představ, po řešení pohybu planet i jakýchkoli jiných těles – například meziplanetárních sond. Nikoli dokonalé kružnice, ale ladné elipsy jsou klíčem k pohybu vesmírným prostorem v mocném gravitačním poli Slunce. Ale jak s jejich pomocí doletět až na Mars?

3D (stereoskopické) představení v sále digitária za použití speciálních brýlí

klíčová témata:čas, prostor, pohyb umělých družic, orientace na hvězdné obloze

EXPLORE: Klíč k cestě na Mars 3D
21 volných míst

20. prosince

Ježek, zajíc, krtek a sova jsou čtyři kamarádi, kteří se sešli na kraji lesa, aby prozkoumali hvězdářskou základnu.

Potvrzené rezervace:
Chalabalova - Kohoutovice, Brno (70 osob)
ZŠ Moravská Třebová, Moravská Třebová, 1. a 2. třída (46 osob)
MŠ a ZŠ Brno, Kociánka, příspěvková organizace, Brno (9 osob)
ZŠ Křenová, Brno, 3.A, 3.B (17 osob)
— (2 osob)
MŠ a ZŠ Kociánka, Brno, 1. (9 osob)

Všechno je pro ně nové, nikdy nic podobného neviděli, a když vidí startovat raketu, jsou z toho úplně paf. Nikdo netuší, o co by se mohlo jednat, a tak vymýšlí jeden bláznivý nápad za druhým. A snad by se tam dohadovali dodnes, kdyby nepotkali chytrého myšáka, který jim vše vysvětlil. A protože myšák strávil celý život mezi vědci na hvězdářské základně, ví toho o vesmíru opravdu hodně.

Pohádkový příběh Se zvířátky o vesmíru je nejen ryze český, ale dokonce brněnský projekt. Výsledné představení kombinuje záběry několika klasických loutek s virtuálními animacemi. Autorem scénáře je David Koval z Hvězdárny a planetária Brno, dramaturgem je Jan Šotkovský. Design loutek navrhl brněnský kreslíř Dalibor Krch, vyrobeny byly v dílnách Divadla Radost, jehož herci loutky také vodili. Hlas hrdinům propůjčili herci Městského divadla Brno. Výslednou kompozici vytváří grafické studio Petra Hlouška. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

2D (klasické) představení v sále digitária

klíčová témata: seznámení se se Sluneční soustavou, planetami a Měsícem, orientace na hvězdné obloze

Se zvířátky o vesmíru 2D
Objednáno 6 škol.
27 volných míst
REZERVACE »
Moře a oceány naší planety ukrývají neuvěřitelná tajemství. Jedním z těch nejcennějších je útes Kaluoka’hina. Pestrobarevní obyvatelé tohoto kouzelného místa vždy žili poklidným a nenápadným životem. Až do okamžiku, kdy došlo k výbuchu nedaleké sopky. Najednou se ocitnuli tváří v tvář velkému nebezpečí! Podaří se vše uvést do pořádku?

P>To záleží na dvou hrdinech: Jakovi a Prckovi. Jake je „chladnokrevný hoch“, vlastně chladnokrevný piloun. Většina z útesových rybek k němu s obdivem vzhlíží. Třeba krásná Lily a samozřejmě jeho paranoidní kamarád Prcek. I když právě on je spíše zdrojem řady problémů… Jedinou nápovědou, jak zachránit útes Kaluoka’hina, je starodávná legenda vyprávějící o doteku Měsíce. Ale jak se má ryba dotknout Měsíce?

Představení Kouzelný útes – Kaluoka’hina je z dílny produkční společnosti Softmachine (autor Raúl Erdossy, scénář Peter Popp). Virtuální svět plný úžasných animací překvapí nejen malé diváky. Namluvili herci Městského divadla Brno. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

3D (stereoskopické) představení v sále digitária za použití speciálních brýlí

klíčová témata: podmořský svět, vztah k životnímu prostředí, orientace na hvězdné obloze

Kouzelný útes- Kaluoka’hina 3D
180 volných míst

Potvrzené rezervace:
Chalabalova - Kohoutovice, Brno (75 osob)

Rezervováno
Pozor, pořad se neodehrává v novém digitáriu, nýbrž malém planetáriu. Ač je již stařečkem, umí vykouzlit nádhernou hvězdnou oblohu, kterou v přesvětleném Brně nikde nespatříte. Přijďte si odpočinout a chvíli, občas i v tichosti, posedět pod hvězdami ...

... za zvuku příjemné melodie a pohodového povídání se budeme společně dívat na nebe plné hvězd. Nebudete zahlceni ani astrofyzikou ani vyspělou technikou, nic vás nebudeme učit. Pokusíme se vás provést skutečnou relaxací s pomocí vesmíru a bájných příběhu a zbavit vás aspoň na chvíli všech starostí všedních dnů.

pořad probíhá v malém planetáriu

Relaxace pod hvězdami
malé planetárium - veřejnost

21. prosince

Pohádkový pořad pro mateřské školy a první ročníky základních škol. Moře a oceány naší planety ukrývají neuvěřitelná tajemství. Jedním z těch nejcennějších je útes Kaluoka’hina. Pestrobarevní obyvatelé tohoto kouzelného místa vždy žili poklidným a nenápadným životem. Až do okamžiku, kdy došlo k výbuchu nedaleké sopky. Najednou se ocitnuli tváří v tvář velkému nebezpečí! Podaří se vše uvést zase do pořádku?

To záleží na dvou hrdinech: Jakovi a Prckovi. Jake je „chladnokrevný hoch“, vlastně chladnokrevný piloun. Většina z útesových rybek k němu s obdivem vzhlíží. Třeba krásná Lily a samozřejmě jeho paranoidní kamarád Prcek. I když právě on je spíše zdrojem řady problémů… Jedinou nápovědou, jak zachránit útes Kaluoka’hina, je přitom starodávná legenda vyprávějící o doteku Měsíce. Ale jak se má ryba dotknout Měsíce? Nejen řešení této hádanky stojí před Jakem a Prckem.

Představení Kouzelný útes – Kaluoka’hina přichází z dílny produkční společnosti Softmachine (autor Raúl Erdossy, scénář Peter Popp). Virtuální svět plný úžasných animací překvapí nejen malé diváky. Namluvili herci Městského divadla Brno. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

Kouzelný útes – Kaluoka’hina 2D