English
Russkij
Italiano
Français
Polski

Program & vstupenky OTEVŘENÉ VSTUPENKY »

◀   ▶

PONDĚLÍ

9. prosince

Moře a oceány naší planety ukrývají neuvěřitelná tajemství. Jedním z těch nejcennějších je útes Kaluoka’hina. Pestrobarevní obyvatelé tohoto kouzelného místa vždy žili poklidným a nenápadným životem. Až do okamžiku, kdy došlo k výbuchu nedaleké sopky. Najednou se ocitnuli tváří v tvář velkému nebezpečí! Podaří se vše uvést do pořádku?

Potvrzené rezervace:
ZŠ Vojkovice, Vojkovice, 1. třída (22 osob)
Základní škola Mikulov, Valtická 3, příspěvková organizace, 69201 Mikulov, I.A, I.B (50 osob)
ZŠ a MŠ Sivice, p. Pozořice 664 07, 1., 2. třída a předškoláci (55 osob)
ZŠ Zbýšov, Zbýšov, 1.A. a 1.B. (43 osob)
Mš a Zš Brno, Kociánka, příspěvková organizace, 612 00 Brno, 2. (7 osob)
individuální vzdělávání, Rosice (2 osob)

To záleží na dvou hrdinech: Jakovi a Prckovi. Jake je „chladnokrevný hoch“, vlastně chladnokrevný piloun. Většina z útesových rybek k němu s obdivem vzhlíží. Třeba krásná Lily a samozřejmě jeho paranoidní kamarád Prcek. I když právě on je spíše zdrojem řady problémů… Jedinou nápovědou, jak zachránit útes Kaluoka’hina, je starodávná legenda vyprávějící o doteku Měsíce. Ale jak se má ryba dotknout Měsíce?

Představení Kouzelný útes – Kaluoka’hina je z dílny produkční společnosti Softmachine (autor Raúl Erdossy, scénář Peter Popp). Virtuální svět plný úžasných animací překvapí nejen malé diváky. Namluvili herci Městského divadla Brno. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

pro mateřské školy a 1. a 2. třídy ZŠ
2D (klasické) představení v sále digitária

klíčová témata: podmořský svět, vztah k životnímu prostředí, orientace na hvězdné obloze

Objednáno 6 škol.
REZERVACE »
Meziplanetární sondy v uplynulém půlstoletí prozkoumaly všechny planety Sluneční soustavy, nezapomněly ani na jejich satelity anebo ještě menší tělesa – planetky a komety. Teď máte příležitost vydat se na návštěvu těchto světů i vy.

Potvrzené rezervace:
Velké Meziříčí, 59401 Velké Meziříčí,, 5. (46 osob)
ZŠ Letovice, Letovice, páté ročníky (90 osob)
ZŠ a MŠ TGM Zastávka, Zastávka, 664 84, 5.B. (30 osob)
ZŠ a MŠ Střílky, Střílky, VI. (14 osob)

První zastávkou bude Měsíc, jediné vesmírné těleso, na kterém lidé dosud přistáli. Dalším logickým cílem je Mars. Proč? Je blízko, navíc se ze všech ostatních planet nejvíce podobá Zemi. Máme šanci nalézt na něm i známky života?

Naše výprava se však nezastaví. Pokračovat budeme ke čtyřem plynným obrům – Jupiteru, Saturnu, Uranu a Neptunu. Prolétneme také kolem kometárního jádra – kosmického ledovce, jehož složení odpovídá materiálu, ze kterého před 4 a půl miliardami roků vznikla celá Sluneční soustava.

A čeká nás také trpasličí planeta Pluto. Jediná sonda, která jej v roce 2015 navštívila, nám ukázala podivuhodný svět s tmavými krátery a zasněženými ledovci.

Průzkum vesmíru je fascinující a vždy přináší překvapivé poznatky. Zažijte s námi zázraky přírody ve Sluneční soustavě!

2D (klasické) představení v sále digitária

klíčová témata: planety Sluneční soustavy, dálkový průzkum vesmíru, orientace na hvězdné obloze

10. prosince

Potvrzené rezervace:
ZŠ Komenského náměstí 440, Kroměříž 767 01, V.A. a V.B. (53 osob)
ZŠ Novolíšeňská, Brno 628 00, V.A. (24 osob)
ZŠ Masarykova, Lanžhot., Lanžhot 691 51, 5.A. a 5.B. (40 osob)
ZŠ a MŠ Kunštát, Kunštát, 5.A. a 5.B. (42 osob)
ZŠ Krásného, Brno, 5.A (25 osob)

Potvrzené rezervace:
Výchovný ústav, Moravský Krumlov, 7., 8., 9. třída (25 osob)
Základní škola Svážná, Brno - Nový Lískovec 634 00, 5. třída (20 osob)
ZŠ Valtická 3, Mikulov, přísp.org., Mikulov 692 01, 3. a 4. třída (54 osob)
ZŠ a MŠ Salmova, Blansko, 5.A. a 5.B. (58 osob)
ZŠ Pastviny, Pastviny, 5.C. (22 osob)

Potvrzené rezervace:
ZŠ a MŠ TGM Zastávka, Zastávka, 664 84, 5.A. (28 osob)
ZŠ Rajhrad, Rajhrad, 5.třída (60 osob)
ZŠ Radostín nad Oslavou, Radostín nad Oslavou 136, 6. A, 7 (54 osob)
ZŠ Rooseveltova, Olomouc, 4., 5. (42 osob)

11. prosince

Potvrzené rezervace:
FZŠ Olomouc, Tererovo náměstí 1., Olomouc, 6.C. a D. (51 osob)
ZŠ Očovská 1, Hodonín, Hodonín 69501, V. A,B (53 osob)
ZŠ a MŠ Brno, Husova, 5.AB (55 osob)
ZŠ a MŠ Brno Jihomoravské náměstí 2, , Brno-Slatina, 5 (20 osob)

Potvrzené rezervace:
ZŠ a MŠ Pastviny 70, Brno - Komín, psč 624 00, ČR, 5. ročník (22 osob)
Základná škola Senica, Senica, 6.A, 6.B, Ul., V. (55 osob)
ZŠ Rošického, Jihlava, 5. třída (62 osob)
Základní škola, Brno, Labská 27, příspěvková organizace, 625 00 Brno, 5. A (29 osob)

12 volných míst

Potvrzené rezervace:
MZŠ Velká nad VELIČKOU, Velká nad Veličkou, 5. třída (30 osob)
ZŠ Otokara Březiny Počátky, Počátky, 5. (47 osob)
ZŠ Komenského 6, Žďár nad Sázavou, 5. A (29 osob)
MZŠ Velká nad Veličkou, 4. A (26 osob)
ZŠ Komenského, Náměšť nad Oslavou, 6. A. a B. (45 osob)

3 volných míst
REZERVACE »
Sluneční soustava je dnes důvěrně známým koutkem v obrovsky rozlehlém vesmíru. Jistě, má své skryté záhady a překvapení, ale v hrubých rysech ji známe docela dobře. Není to ale tak dávno, kdy tomu bylo úplně jinak. Náš svět končil někde u Měsíce, při troše dobré vůle u Marsu. Vše se změnilo v okamžiku, kdy se na cestu vydali dva nekoneční poutníci…

Jejich úkol byl jediný: prozkoumat planety Jupiter, Saturn, Uran a Neptun. Jeden z nich se dokonce ohlédl a pořídil ikonický portrét planety Země i celé Sluneční soustavy. Sondy Voyager se také staly prvními lidskými výtvory, které opustí gravitační jámu samotného Slunce. Spolu se vzkazem pro mimozemské nálezce se totiž vydaly na cestu bez návratu, tam někam mezi hvězdy.

Byl to fantastický projekt: prozkoumat všechny velké planety od Jupiteru až po Neptun, v průběhu více než dvaceti let. Byl to úžasný důkaz o umu pozemských vědců a techniků. Oba meziplanetární aparáty mnohonásobně přesáhly uvažovanou životnost. Vysílají dodnes, a to jsou od nás dvacet miliard kilometrů daleko…

Fascinuje-li vás příběh nesmrtelných poutníků, srovnatelný s výpravou Sputniku, Jurije Gagarina, Neila Armstronga a Edwina Aldrina, přijďte se podívat na vizuálně jedinečný Příběh nekonečných poutníků.

Autorem představení Příběh nekonečných poutníků: Voyager 3D je Jurij Gapon z UMA Vision. Dílo, kypící úžasnými vizualizacemi, posbíralo několik mezinárodních cen, včetně ceny Fulldome Festivalu Brno za nejlepší 3D film roku 2019. České znění namluvil Ondřej Novák. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

VSTUPENKY »
Vyzkoušejte jógu netradičně v prostorách Hvězdárny a planetária Brno.

Jóga není pouze fyzické cvičení obohacené o soustředění na správné dýchání. Jóga je přístup k životu. Vhodné pro muže i ženy všech věkových kategorii, pro začátečníky i pokročilé. Neopakovatelný zážitek relaxace, uvolnění, protažení svalů a posílení celého těla.

bez věkového omezení
délka cvičení: 60 minut
podložky k dispozici u nás

Jóga
exploratorium - speciální pořad
VSTUPENKY »

Prosklená fasáda a velká pochůzná terasa navíc zprostředkují úžasné pohledy na denní i noční Brno. Komentované procházky večerní oblohou vedou odborní průvodci. S ohledem na změny v postavení nebeských těles, stejně jako roční období, je každá taková výprava zcela jedinečná. Pozorování je vhodné pro návštěvníky jakéhokoli věku, a je dobré (dokonce i v létě), se na něj teple obléci. I když máme k dispozici skutečně špičkové dalekohledy, ani ony nic nezmůžou s pozemskou oblačností. Je-li zataženo, pak přijde vhod návštěva malého planetária, kde se pod umělou oblohou seznámíte s nejnápadnějšími hvězdami i souhvězdími.

12. prosince

Potvrzené rezervace:
ZŠ a MŠ Rájec - Jestřebí, Rájec - Jestřebí, 5.A. a 5.B. (40 osob)
ZŠ Šlapanice, 5. A, B, C a D (90 osob)
ZŠ Křtiny, ZŠ Bukovina, Křtiny 240, 4., 5. (53 osob)

Objednány 3 školy.

Potvrzené rezervace:
Třešť, Třešť, 5. (86 osob)
ZŠ Brno, náměstí Svornosti, Brno 616 00, 5.A. (45 osob)
ZŠ a MŠ Dolní Kounice, Dolní Kounice 664 64 , 5.A. a 5.B. (47 osob)

Objednány 3 školy.
2 volných míst

Potvrzené rezervace:
Základní škola a mateřská škola, příspěvková organizace, Mikulčice 696 19, 4. a 5. třída (44 osob)
ZŠ Hustopeče, Hustopeče 69301, 6.AB (50 osob)
ZŠ a ZUŠ Strání, 687 65 Strání, 6. (21 osob)
Základná škola, 4. ročník, Záhorácka 919, 4. (42 osob)
— (2 osob)

Objednáno 6 škol.
19 volných míst
REZERVACE »
James Cole (Bruce Willis) prožil převážnou většinu svého života v podzemí. Nyní, v roce 2025, žije v ponuré, tmavé, zasněžené přítomnosti. Začalo to už na konci dvacátého století, kdy během dvou let (1996 a 1997) zemřelo přičiněním neznámého bídáka, který vypustil do ovzduší nebezpečný vir, pět miliard obyvatel zeměkoule. Zůstalo jen jedno procento lidí, kteří se teď krčí jako krtci pod zemí. Hrstka lidí se s tím ale nehodlá jenom tak smířit, a proto vysílá do minulosti prostřednictvím stroje času “nedobrovolné dobrovolníky” z řad vězňů. Jejich úkolem v podstatě není spasit svět a odvrátit neštěstí – co se stalo, nejde odestát. Mají jen pozorovat, sbírat vzorky a odhalit zdroj nákazy, původ všeho zla. Vědci už pak zajistí vše ostatní, vyvinou protilátku a zařídí, aby se lidstvo jednadvacátého století mohlo vrátit zpátky na povrch zemský...

Dvanáct opic (1995) Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller USA, 1995, 124 min

FILM: 12 OPIC

13. prosince

Představme si Zemi jako důmyslný stroj poháněný Sluncem. Bohužel k němu chybí návod na použití. Jak tedy vlastně pracuje? Co se uvnitř tohoto složitého soukolí, pojmenovaného planeta Země, vlastně odehrává? A proč je Země tak vhodná pro život?

Potvrzené rezervace:
ZŠ Očovská Hodonín, Hodonín, 69501, 3.,5. (106 osob)
ZŠ Veverská Bítýška, Veverská Bítýška, V. A, V.B (62 osob)

Prozkoumejme zemské klima – komplikovaný systém ovlivňující všechny živé organismy. Podívejme se na vzdušné proudy, oceány i síly, díky nimž je Země v pohybu. Zkusme odhadnout budoucnost našeho domova, jediné ve vesmíru známé obydlené planety.

V představení Země v pohybu se názorně seznámíme s koloběhem uhlíku mezi biosférou, litosférou, hydrosférou a atmosférou.

Pořad Země v pohybu pochází z dílny společnosti Spitz a s úspěchem se promítá ve více než stovce digitálních planetárií celého světa. České znění namluvil Petr Štěpán. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

2D (klasické) představení v sále digitária

klíčová témata: změny počasí, koloběh uhlíku, střídání ročních období, délka dne a noci, orientace na hvězdné obloze

Objednány 2 školy.
12 volných míst

Potvrzené rezervace:
Základní škola a Mateřská škola Želešice, p.o., Želešice 664 43, 6. a 7. třída (38 osob)
Vajanského 2, Skalica (50 osob)
ZŠ Svážná, 63400 Brno, 4.B, 5.B (48 osob)
ZŠ Lubnice, Lubice, 6. - 9. třída (44 osob)

Potvrzené rezervace:
Základní škola a Mateřská škola Rakvice, 5. a 6. třída (49 osob)
Labyrinth - základní škola, s.r.o., Brno 602 00, 6.A. (16 osob)
Gymnázium a SOŠZE Vyškov, p. o., PA + PB (48 osob)
ZŠ Lednice, 5. (42 osob)
ZŠ Lednice, Lednice, 4. (25 osob)

14. prosince

Pohádkový pořad pro mateřské školy a první ročníky základních škol. Moře a oceány naší planety ukrývají neuvěřitelná tajemství. Jedním z těch nejcennějších je útes Kaluoka’hina. Pestrobarevní obyvatelé tohoto kouzelného místa vždy žili poklidným a nenápadným životem. Až do okamžiku, kdy došlo k výbuchu nedaleké sopky. Najednou se ocitnuli tváří v tvář velkému nebezpečí! Podaří se vše uvést zase do pořádku?

To záleží na dvou hrdinech: Jakovi a Prckovi. Jake je „chladnokrevný hoch“, vlastně chladnokrevný piloun. Většina z útesových rybek k němu s obdivem vzhlíží. Třeba krásná Lily a samozřejmě jeho paranoidní kamarád Prcek. I když právě on je spíše zdrojem řady problémů… Jedinou nápovědou, jak zachránit útes Kaluoka’hina, je přitom starodávná legenda vyprávějící o doteku Měsíce. Ale jak se má ryba dotknout Měsíce? Nejen řešení této hádanky stojí před Jakem a Prckem.

Představení Kouzelný útes – Kaluoka’hina přichází z dílny produkční společnosti Softmachine (autor Raúl Erdossy, scénář Peter Popp). Virtuální svět plný úžasných animací překvapí nejen malé diváky. Namluvili herci Městského divadla Brno. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

Kouzelný útes – Kaluoka’hina 3D