English
Italiano
Français
Polski

Zpravodaj

Chcete dostávat informace o aktuálním dění na Hvězdárně a planetáriu Brno prostřednictvím e-mailu? Nechcete přijít o zajímavý pořad či pozoruhodný úkaz na obloze? Zaregistrujte se k odebírání našeho newsletteru! Jednou, dvakrát do měsíce vám přijde rovnou do vaší e-mailové schránky.

Jméno (nepovinné):
E-mail pro zasílání zpravodaje:
Jméno 6. planety:

(jako kontrolu proti spamu uveďte jméno 6. planety od Slunce)

K-PAX – Svět podle Prota

Exkluzivním hostem představení K-PAX – Svět podle Prota 1. listopadu v brněnské hvězdárně bude jeho autor Gene Brewer.

Uvedení úspěšné inscenace K-PAX – Svět podle Prota 1. listopadu v 19 hod. v Hvězdárně a planetáriu Brno budou provázet mimořádné okolnosti – poprvé se jej osobně zúčastní její autor, americký spisovatel Gene Brewer. Divadelní adaptaci světového bestselleru a filmového hitu K-PAX – Svět podle Prota na česká jeviště před dvěma lety přivedla společnost StageArtCz. V hlavních rolích se představí Radim Fiala, Markéta Plánková / Petra Špindlerová a Petr Halberstadt. Po představení si Gene Brewer popovídá s diváky a podepíše své knížky. Autogramiáda známého bestselleristy je v plánu také v 17 hod. v knihkupectví Knihy Dobrovský v centru Brna.

Divadelní hru K-PAX napsal Gene Brewer (1937) na základě své knižní trilogie K-PAX, Na světelném paprsku, K-PAX III. – Svět podle Prota. Nejvíce román proslavilo filmové zpracování s Jeffem Bridgesem a Kevinem Spaceym, u nás promítané pod názvem Svět podle Prota. „K-PAX vnímám jako magickou divadelní hru, která v sobě nese prvky Malého prince, ale i Přeletu přes kukaččí hnízdo, představení které velmi poetickým a úsměvným způsobem nemilosrdně nastavuje zrcadlo naší společnosti a způsobu našeho žití. Nesetkal jsem se dosud ve své kariéře s takovým diváckým přijetím, tedy kdy po skončení představení za námi dost často přijdou diváci a říkají, že se musí zamyslet nad svými životy,“ říká Petr Halberstadt, představitel Prota a režisér inscenace K-PAX – Svět podle Prota.

O hře K-PAX – Svět podle Prota

Do moderní psychiatrické léčebny je přijat záhadný pacient, který o sobě tvrdí, že je mimozemšťan z planety K-PAX vzdálené od Země několik tisíc světelných let. Jeho pobyt na psychiatrii obrátí naruby životy nejen všech spolupacientů, ale i zdravotního personálu, včetně ošetřujícího lékaře, který se snaží odhalit pravou totožnost záhadného cizince.

„Proč by Prot chtěl žít na Zemi namísto K-PAXu anebo miliardě ostatních planet, kde není násilí jakéhokoliv druhu, kde peníze a majetek jsou irelevantní, a kde si každý živočich dopřává svého práva na nerušený život?“ odpověděl autor Gene Brewer na otázku, jestli už nastala doba, kdy by Prot chtěl žít na Zemi, a pokračoval: „Možná by chtěl opětovně navštívit planetu Zemi někdy ve vzdálené budoucnosti, kdy bude druh Homo sapiens konečně vyspělý, což je nezbytný proces, který je ale již tak dlouho zpožděný.“

Divadelní hra K-PAX – Svět podle Prota s laskavým humorem pojmenovává neduhy naší společnosti a velmi často zamrazí svojí přesností. Vnímavým divákům nabízí jedinečnou příležitost ponořit se do hlubin lidských duší a nenásilným způsobem se dozvědět mnohé o nás samých. Inscenace nenechá nikoho klidným a překvapí naprosto nečekaným vyústěním celého příběhu.

Publikováno 13. 10. 2017 15:09