English
Italiano
Français
Polski

Program pro veřejnost

Jste pedagog a hledáte školní pořady? Přejděte naPROGRAM PRO ŠKOLY »

Chcete rovnou do rezervačního systému? Přeskočte na COLOSSEUM »

Potřebuje návod, jak rezervovat vstupenky? Všechny důležité informace najdete ve SPODNÍ ČÁSTI TÉTO STRÁNKY »

« PŘEDCHOZÍ TÝDEN | DALŠÍ TÝDEN »

19. září

Přesvědčíme se, že se planeta Země od svého vzniku až do současnosti mnohokrát změnila. Některé proměny jsou téměř neuvěřitelné! V různých časech jsme mohli potkat různé rostliny a živočichy. Kdysi dávno byly třeba oceány zelené a obloha červená. Pak se ale objevili malí živočichové – označovaní jako bakterie, kteří všechno změnili. A tak to šlo pořád dál a dál až do současnosti.

Představení Zula hlídka: dobrodružství v čase je z dílny Spitz, Inc. Namluvili herci Městského divadla Brno. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

pro mateřské školy a 1. a 2. třídy ZŠ
představení v sále digitária

klíčová témata: vznik planety Země, vývoj rostlin a živočichů, vztah k životnímu prostředí, orientace na hvězdné obloze

pro mateřské školy a 1. a 2. třídy ZŠ

20. září

Prosíme chvíli strpení, program teprve připravujeme.

21. září

Ale pozor – čeká nás putování spalujícím žárem i mrazivými pustinami, vesmírným vzduchoprázdnem i atmosférami hustými tak, že by se daly krájet! Dostaneme se nebezpečně blízko planetárnímu otesánkovi, budeme kličkovat mezi měsíci, prstenci a planetkami, pronásledovat kypící kometu. Zatočí se nám hlava nad gigantickou bouří, která by klidně pohltila celou planetu Zemi, a bude nás jímat závrať nad vrcholkem té největší sopky i na okraji toho nejhlubšího kaňonu.

Dobrodružnou cestu Sluneční soustavou doprovází prohlídka aktuální noční oblohy, na níž budeme pátrat po nápadných souhvězdích, hvězdách i planetách. Představení Úžasné planety je autorské představení Jana Píšaly z Hvězdárny a planetária Brno.

představení v sále digitária

klíčová témata: Sluneční soustava, planety, planetky a komety, orientace na hvězdné obloze

Úžasné planety
... za zvuku příjemné melodie a pohodového povídání se budeme společně dívat na nebe plné hvězd. Nebudete zahlceni ani astrofyzikou ani vyspělou technikou, nic vás nebudeme učit. Pokusíme se vás provést skutečnou relaxací s pomocí vesmíru a bájných příběhu a zbavit vás aspoň na chvíli všech starostí všedních dnů.

pořad probíhá v malém planetáriu

Relaxace pod hvězdami

Představení Sluneční superbouře vysvětlí, jakým způsobem Slunce ovlivňuje dění na planetě Zemi. Během přestavby magnetického pole, erupcí a výronů sluneční hmoty vznikají oblaka horké plazmy, která se řítí prostorem Sluneční soustavy rychlostí až několika milionů kilometrů v hodině. Pokud narazí na planetu Zemi, vytváří nejen polární záře, ale přímo zasahují do našich každodenních životů. Jak to, že díky Slunci přestávají pracovat rozvody elektrické energie, umělé družice anebo mezikontinentální spojení?

Unikátní vizualizace magnetických polí Slunce i Země, stejně jako útvarů na povrchu i pod povrchem naší denní hvězdy, vznikaly na těch nejvýkonnějších počítačích na světě. Pořad Sluneční superbouře pochází z dílny společnosti Spitz, Hvězdárna a planetárium Brno je přitom teprve druhým místem v Evropě, kde má premiéru. Namluvil Vojtěch Dyk.

Součástí představení je unikátní projekce od Pavla Karase, která dokumentuje fantastickou kvalitu slunečních observatoří. Jak důmyslně a jak detailně jsme schopni studovat naši denní hvězdu? A najdeme v blízkém vesmíru stálice podobné našemu Slunci?

Sluneční superbouře
Jóga není pouze fyzické cvičení obohacené o soustředění na správné dýchání. Jóga je přístup k životu. Vhodné pro muže i ženy všech věkových kategorii, pro začátečníky i pokročilé. Neopakovatelný zážitek relaxace, uvolnění, protažení svalů a posílení celého těla.

bez věkového omezení
délka cvičení: 60 minut
podložky k dispozici u nás

Jóga
Prosklená fasáda a velká pochůzná terasa navíc zprostředkují úžasné pohledy na denní i noční Brno. Komentované procházky večerní oblohou vedou odborní průvodci. S ohledem na změny v postavení nebeských těles, stejně jako roční období, je každá taková výprava zcela jedinečná. Pozorování je vhodné pro návštěvníky jakéhokoli věku, a je dobré (dokonce i v létě), se na něj teple obléci. I když máme k dispozici skutečně špičkové dalekohledy, ani ony nic nezmůžou s pozemskou oblačností. Je-li zataženo, pak přijde vhod návštěva malého planetária, kde se pod umělou oblohou seznámíte s nejnápadnějšími hvězdami i souhvězdími.

22. září

23. září

Dorotka a Mirek spolu s dalšími kamarády připravují školní film o největší záhadě přírody. Navštívíme nejen broučí školu, ale také louku a les. Budeme luštit největší tajemství přírody, vše zábavnou, ale stále vzdělávací formou. Jak dodává Mirek: Musím říct, že ten chlorofyl a ta fotosyntéza mi pěkně rozžhavila lampičku.

Pořad Život stromů pochází z dílny společnosti Reef Production, předního tvůrce pořadů pro digitální planetária. České znění namluvili herci Městského divadla Brno. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

představení v sále digitária

klíčová témata: výroba kyslíku, fotosytéza, složení a růst rostlin, orientace na hvězdné obloze

Život stromů

pořad probíhá v malém planetáriu

Relaxace pod hvězdami

Sluneční superbouře

24. září

25. září

Zula hlídka: Dobrodružství v čase
Odvážní komiksáci ze Zula patroly se ve svém speciálním létajícím talíři vydají pozpátku v čase. Někdo špiní naši planetu a oni musí zjistit, kdo to dělá! Následky totiž mohou být katastrofální. Jejich pátrání je nakonec zavede až do doby, kdy vznikala Země a vlastně i celá Sluneční soustava.
REZERVOVAT »

REZERVOVAT »

Jak si rezervovat vstupenky?

Kalendář obsahuje pořady pro veřejnost uváděné v následujících několika týdnech. Pořady, na které si můžete rezervovat vstupenku, jsou vyznačeny tlačítkem REZERVOVAT. Na některé pořady se rezervovat nelze. Důvody mohou být dva. Může být už málo času. Rezervace jsou aktivní nejdéle den před konáním akce. Anebo se jedná o vzdělávací pořady pro školy uváděné v pracovní dny v dopoledních hodinách (v kalendáři je uveden pouze název pořadu).

Abychom předešli nedorozuměním, připomínáme, že:

• Rezervované vstupenky si musíte vyzvednout na prodejním místě nejpozději do dne a hodiny, které jsou uvedeny na potvrzení o rezervaci.
  • U všech pořadů uváděných v pracovní dny si musíte rezervovanou vstupenku vyzvednout do 5 dní od rezervace, nejpozději však 30 minut před začátkem pořadu.
  • U všech pořadů uváděných o víkendu si musíte rezervovanou vstupenku vyzvednout do 5 dní od rezervace, nejpozději však 60 minut před začátkem pořadu.
  • Rezervace nevyzvednuté včas propadají bez náhrady.
  • Během rezervace anebo zaplacení eVstupenky můžete zvolit i slevněné vstupné, při vstupu do sálu můžete být požádáni o předložení dokladu potvrzujícího nárok na slevu).
  • eVstupenku si vždy vytiskněte anebo si alespoň opište číslo u čárového kódu.