English
Russkij
Italiano
Français
Polski
Připravte se na cestu, je neprůjezdná ulice Údolní. Využijte autobus X4 , linku 68 nebo objížďky.
VÍCE INFORMACÍ »

Program & vstupenky

◀   ▶

PONDĚLÍ

30. července

Bohužel, tento den nenabízíme žádné pořady.

ÚTERÝ

31. července

Pořad pro příměstské tábory - pouze po předchozí objednávce.

Potvrzené rezervace:
Taneční studio Ilony Brunové (15 osob)

Shlédnete pořad pod umělou oblohou planetária, doplněný o „procházku“ aktuální oblohou, navštívíte výstavu Říše mlhovin v exploratoriu a za pěkného počasí se účastníte pozorování Slunce. Pokud tomu nebude příroda nakloněna, tak si alespoň prohlédnete astronomickou pozorovatelnu.

ŠKOLNÍ

Léto na konci vesmíru
exploratorium - prohlídka výstavy
Rezervováno
Pohádkový pořad o holčičce, která chodila hlavou dolů. Skutečně, stalo se tak po jedné jarní bouřce. A od té doby má naše hrdinka velmi zvláštní pohled na celý svět.

Jenže, co je vlastně vzhůru nohama? Jak se sami přesvědčíme, záleží na úhlu pohledu. Během putování zvláštním světem se seznámíme se zvířaty žijícími v moři i na obloze. Zjistíme, jak mění Měsíc svou podobu a proč je obloha temná. Spolu s holčičkou, která chodí hlavou dolů, se nakonec v záři pouličního osvětlení zavážeme k boji se světelným znečištěním.

Představení Vzhůru nohama je z dílny Planetario de Pamplona. Virtuální svět plný úžasných animací překvapí nejen malé diváky. Namluvili herci Městského divadla Brno. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

Vzhůru nohama
VSTUPENKY »
Podívejte se na naši denní hvězdu. Stojí to za to!

Sluneční skvrny i protuberance historickým i moderním dalekohledem v otáčivé kopuli o průměru 7 metrů. V předsálí si můžete prohlédnout výstavu o dějinách Hvězdárny a planetária Brno i Kraví hory. Komentované procházky vedou odborní průvodci.

pouze za jasného počasí
pořad se odehrává v kopuli o průměru 7 metrů, vstup od slunečních hodin

Pozorování Slunce
7m kopule
Na povrchu Slunce to doslova vře. Výtrysky extrémně horkého plynu, žhavé vlny tsunami a obrovské exploze. Pod náporem sluneční plazmy se prohýbá magnetické pole naší planety. Slunce se nás doslova dotýká... Vydejme se na výpravu k naší nejdůležitější hvězdě ve vesmíru. Poznejme horoucí nitro hluboko pod povrchem Slunce a zažijme obrovskou sílu slunečních superbouří.

Představení Sluneční superbouře vysvětlí, jakým způsobem Slunce ovlivňuje dění na planetě Zemi. Během přestavby magnetického pole, erupcí a výronů sluneční hmoty vznikají oblaka horké plazmy, která se řítí prostorem Sluneční soustavy rychlostí až několika milionů kilometrů v hodině. Pokud narazí na planetu Zemi, vytváří nejen polární záře, ale přímo zasahují do našich každodenních životů. Jak to, že díky Slunci přestávají pracovat rozvody elektrické energie, umělé družice anebo mezikontinentální spojení?

Unikátní vizualizace magnetických polí Slunce i Země, stejně jako útvarů na povrchu i pod povrchem naší denní hvězdy, vznikaly na těch nejvýkonnějších počítačích na světě. Pořad Sluneční superbouře pochází z dílny společnosti Spitz, Hvězdárna a planetárium Brno je přitom teprve druhým místem v Evropě, kde má premiéru. Namluvil Vojtěch Dyk.

Součástí představení je unikátní projekce od Pavla Karase, která dokumentuje fantastickou kvalitu slunečních observatoří. Jak důmyslně a jak detailně jsme schopni studovat naši denní hvězdu? A najdeme v blízkém vesmíru stálice podobné našemu Slunci?

Sluneční superbouře
VSTUPENKY »
Poznejte známá místa z nových úhlů pomocí dronů se speciální optikou a jedinečné projekce v digitálním planetáriu. Bude to tak trochu jiný vyhlídkový let – prostorem, ale i časem.

Mezi Pálavou a Macochou, mezi Podyjím a Bílými Karpaty, mezi nebem a podzemím. Tam všude se rozkládá náš neuvěřitelný kraj ozdobený nádhernou přírodou, výjimečnými památkami a úrodnými vinicemi. A lidé se zde dožívají pozoruhodně vysokého věku. Vedou se spory o tom, jestli to způsobuje dobrá voda, anebo víno. Každopádně je to místo, které stojí za návštěvu. Příběhy vepsané do vrásek krajiny vypráví Bolek Polívka. Autorem představení Morava 360 je Pavel Karas z Hvězdárny a planetária Brno.

vhodné od 10 let a dospělé

Morava 360
VSTUPENKY »

Prosklená fasáda a velká pochůzná terasa navíc zprostředkují úžasné pohledy na denní i noční Brno. Komentované procházky večerní oblohou vedou odborní průvodci. S ohledem na změny v postavení nebeských těles, stejně jako roční období, je každá taková výprava zcela jedinečná. Pozorování je vhodné pro návštěvníky jakéhokoli věku, a je dobré (dokonce i v létě), se na něj teple obléci. I když máme k dispozici skutečně špičkové dalekohledy, ani ony nic nezmůžou s pozemskou oblačností. Je-li zataženo, pak přijde vhod návštěva malého planetária, kde se pod umělou oblohou seznámíte s nejnápadnějšími hvězdami i souhvězdími.

1. srpna