English

Program & vstupenky

◀   ▶

PONDĚLÍ

14. srpna

Bohužel, tento den nenabízíme žádné pořady.

ÚTERÝ

15. srpna

Pořad pro příměstské tábory - pouze po předchozí objednávce.

Potvrzené rezervace:
—, první stupeň (22 osob)

Shlédnete pořad pod umělou oblohou planetária, doplněný o „procházku“ aktuální oblohou, navštívíte výstavu Říše mlhovin v exploratoriu a za pěkného počasí se účastníte pozorování Slunce. Pokud tomu nebude příroda nakloněna, tak si alespoň prohlédnete astronomickou pozorovatelnu.

Léto na konci vesmíru
Odvážní komiksáci ze Zula patroly se ve svém speciálním létajícím talíři vydají pozpátku v čase. Někdo špiní naši planetu a oni musí zjistit, kdo to dělá! Následky totiž mohou být katastrofální. Jejich pátrání je nakonec zavede až do doby, kdy vznikala Země a vlastně i celá Sluneční soustava.

Přesvědčíme se, že se planeta Země od svého vzniku až do současnosti mnohokrát změnila. Některé proměny jsou téměř neuvěřitelné! V různých časech jsme mohli potkat různé rostliny a živočichy. Kdysi dávno byly třeba oceány zelené a obloha červená. Pak se ale objevili malí živočichové – označovaní jako bakterie, kteří všechno změnili. A tak to šlo pořád dál a dál až do současnosti.

Představení Zula hlídka: dobrodružství v čase je z dílny Spitz, Inc. Namluvili herci Městského divadla Brno. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

Zula hlídka: Dobrodružství v čase
Planety, hvězdy, všechno, co kolem sebe vidíme, představuje méně než 5 procent vesmíru. Co je zbývajících 95 procent?

Drtivá většina látky ve vesmíru nevydává žádné světlo, teplo, rádiové ani jiné záření. Celých 95 procent vesmíru tvoří temná hmota a temná energie. Co jsou vlastně zač? Nevíme. Chybějí nám slova, kterými bychom je popsali.

Temný vesmír není jen představením o největší záhadě tohoto světa. Klade důraz na výjimečnou estetiku a maximální vědeckou věrnost. Při tvorbě jednotlivých projekcí spolupracovala NASA i Evropská kosmická agentura, některé modely vznikaly díky superpočítačovým simulacím a jsou založeny na studiích nejrůznějších vědeckých institucí z celého světa.

Představení Temný vesmír přichází z dílny Amerického muzea přírodní historie v New Yorku, kde jej uvádí Haydenovo planetárium, nejnavštěvovanější zařízení svého druhu na světě. České znění namluvil Jiří Grygar. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd, nejnápadnějších souhvězdí a některých objektů vzdáleného vesmíru.

Temný vesmír

Prosklená fasáda a velká pochůzná terasa navíc zprostředkují úžasné pohledy na denní i noční Brno. Komentované procházky večerní oblohou vedou odborní průvodci. S ohledem na změny v postavení nebeských těles, stejně jako roční období, je každá taková výprava zcela jedinečná. Pozorování je vhodné pro návštěvníky jakéhokoli věku, a je dobré (dokonce i v létě), se na něj teple obléci. I když máme k dispozici skutečně špičkové dalekohledy, ani ony nic nezmůžou s pozemskou oblačností. Je-li zataženo, pak přijde vhod návštěva malého planetária, kde se pod umělou oblohou seznámíte s nejnápadnějšími hvězdami i souhvězdími.

16. srpna

Ježek, zajíc, krtek a sova jsou čtyři kamarádi, kteří se sešli na kraji lesa, aby prozkoumali hvězdářskou základnu.

Potvrzené rezervace:
Obec Vedrovice, Příměstský tábor, Vedrovice 67174, 1. - 5. třída (13 osob)
— (2 osob)
— (3 osob)
—, Brno (3 osob)
— (18 osob)

Všechno je pro ně nové, nikdy nic podobného neviděli, a když vidí startovat raketu, jsou z toho úplně paf. Nikdo netuší, o co by se mohlo jednat, a tak vymýšlí jeden bláznivý nápad za druhým. A snad by se tam dohadovali dodnes, kdyby nepotkali chytrého myšáka, který jim vše vysvětlil. A protože myšák strávil celý život mezi vědci na hvězdářské základně, ví toho o vesmíru opravdu hodně.

Pohádkový příběh Se zvířátky o vesmíru je nejen ryze český, ale dokonce brněnský projekt. Výsledné představení kombinuje záběry několika klasických loutek s virtuálními animacemi. Autorem scénáře je David Koval z Hvězdárny a planetária Brno, dramaturgem je Jan Šotkovský. Design loutek navrhl brněnský kreslíř Dalibor Krch, vyrobeny byly v dílnách Divadla Radost, jehož herci loutky také vodili. Hlas hrdinům propůjčili herci Městského divadla Brno. Výslednou kompozici vytváří grafické studio Petra Hlouška. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

pro mateřské školy a 1. a 2. třídy ZŠ
představení v sále digitária

klíčová témata: seznámení se se Sluneční soustavou, planetami a Měsícem, orientace na hvězdné obloze

Se zvířátky o vesmíru
Vydejme se s beruškou Dorotkou a jejím světluškovým kamarádem Mirkem na dobrodružnou cestu za poznáním záhadného světa stromů. Animovaný příběh – pohledem drobného hmyzu – představí nejmenším divákům kouzlo mikrokosmu. Jak rostliny získávají sluneční potravu? Proč rostou? Jak pijí vodu? A jak je to všechno vlastně možné?

Dorotka a Mirek spolu s dalšími kamarády připravují školní film o největší záhadě přírody. Navštívíme nejen broučí školu, ale také louku a les. Budeme luštit největší tajemství přírody, vše zábavnou, ale stále vzdělávací formou. Jak dodává Mirek: Musím říct, že ten chlorofyl a ta fotosyntéza mi pěkně rozžhavila lampičku.

Pořad Život stromů pochází z dílny společnosti Reef Production, předního tvůrce pořadů pro digitální planetária. České znění namluvili herci Městského divadla Brno. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

Život stromů

Temný vesmír
Vyzkoušejte jógu netradičně v prostorách Hvězdárny a planetária Brno.

Jóga není pouze fyzické cvičení obohacené o soustředění na správné dýchání. Jóga je přístup k životu. Vhodné pro muže i ženy všech věkových kategorii, pro začátečníky i pokročilé. Neopakovatelný zážitek relaxace, uvolnění, protažení svalů a posílení celého těla.

bez věkového omezení
délka cvičení: 60 minut
podložky k dispozici u nás

Jóga

VYPRODÁNO

VYPRODÁNO

17. srpna

Potvrzené rezervace:
středisko Lužánky, Brno (23 osob)
— (4 osob)

pro mateřské školy a 1. a 2. třídy ZŠ

Se zvířátky o vesmíru
digitárium - školní pořad pod hvězdnou oblohou
Objednány 2 školy.
153 volných míst
REZERVACE »
Naše těla se skládají ze 70 bilionů drobných buněk. Jsou všude, v našich očích, v kostech, v mozku, téměř v každé části našeho těla. Pracují. Mluví. Myslí. Díky nim jsme takoví, jací jsme.

Podnikněme fantastickou a mírně ztřeštěnou cestu k těmto drobným stavebním dílkům lidského těla. Poznáme, jak důmyslnou skládačku vytvářejí. Budeme sledovat vznik a vývoj nového lidského života od okamžiku stvoření, tedy splynutí prvních dvou buněk, až do doby těsně před jeho narozením. Prozkoumáme buňky zevnitř, odhalíme tajemství dědičnosti a rozpleteme šifru jménem DNA. To a ještě mnohem více v představení Buňka! Buňka! Buňka!, které je příběhem, o tom, jací jsme.

Představení Buňka! Buňka! Buňka! Pochází z dílny NSC creative, jednoho z nejuznávanějších producentských týmů pro sférickou projekci na světě. Namluvili herci Městského divadla Brno. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a nejnápadnějších souhvězdí.

Buňka! Buňka! Buňka!

18. srpna

Pořad pro příměstské tábory - pouze po předchozí objednávce.

SEV Hlídka (50 osob)

Léto na konci vesmíru
exploratorium - prohlídka výstavy
Rezervováno
Vydejte se na cestu současnou i minulou Sluneční soustavou a odhalte některá planetární „nej“! V představení pro celou rodinu nahlédnete pod pokličku vzniku Sluneční soustavy a zjistíte, kdy a kde se vzalo Slunce s planetami. Na vlastní oči spatříte ta nejzajímavější zákoutí našeho planetárního systému a podíváte se do míst, kam se doposud odvážily jen meziplanetární sondy. Zkuste se vrátit do školních lavic a vyřešit malý astronomický kvíz! Kdo vyhraje, děti nebo rodiče?

Čeká vás putování spalujícím žárem i mrazivými pustinami, vesmírným vzduchoprázdnem i atmosférami hustými tak, že by se daly krájet! Dostanete se nebezpečně blízko planetárnímu otesánkovi, budete kličkovat mezi měsíci, prstenci a planetkami, pronásledovat kypící kometu. Zatočí se vám hlava nad gigantickou bouří, která by klidně pohltila celou planetu Zemi, proletíte se nad vrcholkem té největší sopky i okrajem toho nejhlubšího kaňonu.

Dobrodružnou cestu Sluneční soustavou doprovází prohlídka aktuální noční oblohy, na níž budeme pátrat po nápadných souhvězdích, hvězdách i planetách. Představení Úžasné planety je autorské představení Jana Píšaly z Hvězdárny a planetária Brno.

Úžasné planety
VSTUPENKY »
Pozor, pořad se neodehrává v novém digitáriu, nýbrž malém planetáriu. Ač je již stařečkem, umí vykouzlit nádhernou hvězdnou oblohu, kterou v přesvětleném Brně nikde nespatříte. Přijďte si odpočinout a chvíli, občas i v tichosti, posedět pod hvězdami ...

... za zvuku příjemné melodie a pohodového povídání se budeme společně dívat na nebe plné hvězd. Nebudete zahlceni ani astrofyzikou ani vyspělou technikou, nic vás nebudeme učit. Pokusíme se vás provést skutečnou relaxací s pomocí vesmíru a bájných příběhu a zbavit vás aspoň na chvíli všech starostí všedních dnů.

pořad probíhá v malém planetáriu

Relaxace pod hvězdami
malé planetárium - veřejnost

VSTUPENKY »
Vyzkoušejte jógu netradičně v prostorách Hvězdárny a planetária Brno.

bez věkového omezení
délka cvičení: 60 minut
podložky k dispozici u nás

Jóga
exploratorium - speciální pořad

19. srpna

Jaké to asi je usnout a probudit se v pravěku? Zkuste se přesvědčit sami. Právě takové je představení Soumrak dinosaurů – divoké dobrodružství ve světě dinosaurů, napínavé pro malé i velké diváky.

Spolu s digitáriem – našim přístrojem na zázraky – můžeme cestovat nejen prostorem, ale i časem. Tentokrát až do doby před 250 miliony roky! Spolu s našimi hlavními hrdiny se seznámíme s některými druhy vyhynulých ještěrů, kteří pravděpodobně byli předchůdci dnešních ptáků. Prolétneme se s největším létajícím tvorem, který kdy žil na naší planetě – Quetzalcoatlem. Budeme utíkat před stádem Argentinosaurů a schováme se před útočným Velociraptorem. Nakonec se staneme svědky soumraku dinosaurů, při pádu obří planetky před 65 miliony roky. Zjistíme ale také, že podobné katastrofy, při kterých kdysi dávno vymřeli téměř všichni živočichové a rostliny, jsou přirozenou součástí koloběhu života na naší planetě.

Celým dobrodružstvím nás provede odvážná Lucie, jejíž tatínek má v oblibě roztodivné druhy vozidel. Spolu s našimi cestovateli budeme létat nad hlubokými kaňony, plout na hladině bouřlivého oceánu, procházet se v tropickém pralese, slézat ledové útesy, skákat na padáku do hluboké propasti a v každém okamžiku se ohlížet, zda za našimi zády nestojí nějaký ten záludný dinosaurus. Nebo jeho předchůdce, či nástupce.

Občas se budeme bát, občas se budeme smát, tu a tam se nám zatočí hlava. Představení Soumrak dinosaurů pro vás každopádně bude nezapomenutelným zážitkem. České znění namluvil herci Městského divadla Brno. Součástí představení je komentovaná ukázka hvězdné oblohy před 65 miliony roky.

pořad je vhodný pro děti od 7 let
Audiosynchronisation auf Deutsch erhältlich

Soumrak dinosaurů

20. srpna

Bohužel, tento den nenabízíme žádné pořady.